2.10.19

Japó, dia 1: Osaka

Divendres 2 d'agost de 2019

És divendres 2 d'agost de 2019 a les 18h quan arribem a l'aeroport de Kansai a Osaka. El nostre viatge ha comença hores abans però, el dijous dia 1 d'agost a les 15h quan el nostre avió ha sortit de l'aeroport de Barcelona direcció Japó. Volem amb la companyia Emirates fent escala a Dubai, en total 16 hores de vol que amb la diferència horari de 7h fa que haguem passat un dia sencer viatjant!

El primer que fem al arribar a l'aeroport és dirigir-nos a les oficines de JR, on recollim el Japan Rail Pass, document que ens servirà per poder viatjar amb trens de la companyia JR de manera il·limitada (amb excepcions) durant 14 dies.
La xarxa de trens japonesa està privatitzada, i la companyia JR ofereix aquests passes de 7, 14 (390€) o 21 dies que permeten accedir als seus trens (ocasionalment alguna línia de metro i bus també) sense haver de comprar bitllets ni fer cues, es poden agafar tant trens regionals com trens bala, coneguts com shinkansen. Com ja podeu intuir, ens mourem per Japó només amb transport públic, tot un repte, però si en algun país es pot fer per la seva rigorositat i puntualitat és Japó.

Una vegada hem bescanviat el comprovant per obtenir el JRpass, agafem la línia JR que ens porta fins l'estació central de Shin-Osaka.

El nostre hotel no queda lluny de l'estació, en general durant tot el viatge hem intentat agafar hotels a prop de les estacions, no estarem més de 4 nits seguides a cap ciutat i per poder-nos moure pel país és molt útil estar a proper de les estacions.

Després de deixar les nostres maletes a l'hotel són passades les 21h del vespre, decidim no sopar ja que a l'avió ens han afartat a menjar, però volem veure una mica la ciutat.
Osaka és la segona ciutat més gran del país, però per nosaltres és només una ciutat on estarem de pas, és només la nostra entrada a Japó i l'endemà al matí a primera hora ja marxarem. No tenim temps de veure tot el que voldríem, així que decidim apropar-nos a la zona d'ambient nocturna, el barri de Dotonbori. Aquí es troba el cartell lluminós més famós del món el Glico Man.

Per arribar-hi agafem el metro que surt de l'estació d'Osaka, la Midouji Line, i fem parada a l'estació de Namba (230 yenes / 1,90€).

Cartell de Glico Man

Zona del riu amb els neons
Accés al Dotonbori

Carrer principal del Dotonbori

És un barri amb molt d'ambient, ple de restaurants i cartells lluminosos que anuncien de tot.
Donem una volta per la zona i ja notem el que serà la nostra companya de viatge, la humitat. Ja ho havíem llegit, però no ens ho podríem imaginar!