13.10.19

Japó, setè dia: Takayama

Dijous 8 d'agost de 2019

Avui sortim de Kyoto a primera hora direcció Takayama, és un viatge d'unes 4 hores en tren amb un parell de transbords. Takayama és un destí molt turístic tant pels japonesos com pels estrangers, ja que es troba al centre dels "alps japonesos" i és conegut també pels seus carrers del casc antic amb estructures del període Edo, és també una zona de ryokans, destil·leries de sake i temples.

Takayama és una ciutat petita, i es pot explorar perfectament a peu. A més, al estar més enfilada i en zona muntanyosa hi fa menys calor.
El primer que fem al deixar les maletes a l'hotel és sortir a passejar, només al sortir, ens trobem el Temple de Hida Kokubun-ji, aquest és un dels temples més antics de la ciutat i molt visible per la seva pagoda de tres pisos. És una zona molt tranquil·la, i hi ha un arbre de més de 1200 anys!

Campana del Temple de Hida Kokubun-ji

Pagoda del temple

Seguim donant la volta pels carrers del casc antic, els tres carrers principals són: carrer Ichinomachi, carrer Ninomachi i carrer Sannomachi, que conserven tot l'encant de les edificacions tradicionals: avui en dia són botigues, museus o galeries d'art i artesania.

Carrer central de Takayama

Carrer del casc antic
Saru-bobo
En les moltes botigues de souvenirs de la zona és típic comprar la nina saru-bobo, és un símbol de la ciutat. És una nina de color vermell i extremitats acabades en punxa que busca ser una còpia de les nines que les avies regalaven a les netes en el passat per desitjar bona sort.

També és molt típic fer una volta per la zona amb un rickshaw

A la tarda, després de dinar comencem a fer la ruta de Higashiyama, és una ruta per les afores del poble d'uns 3,5km que passa per uns deu temples diferents, aquesta ruta l'hem de deixar poc després de començar-la per amenaça de tempesta. L'únic temple que arribem a veure i és el Temple Unryuuji.

Inici de la ruta Higashiyama

Detall d'un cementiri per la zona

Accés al temple d'Unryuuji

Torre del campanar del temple Unryuuji
A la tarda ens plou, fet que ajuda a que l'ambient sigui més fresc i per fi puguem treure la roba d'abric. Avui és un dia diferent i tranquil, anem a un ritme menys frenètic i passem el dia passejant per la zona amb calma. Els horaris aquí també són diferents, a les 19h la gent ja està sopant, i més enllà de les 20:30h els restaurants estan tots tancats ja.
Avui sopem carn de Hida (vedella), és la carn típica de la zona, cara però molt bona. No podem marxar de Takayama sense provar-la!