14.7.18

Menorca. 2n dia

Dimecres 4 de juliol de 2018:

Avui ens despertem aviat. Cap a les 9, després d'esmorzar, agafem el cotxe i ens quedem al nord, ja que la predicció del temps ens indica que avui el vent també bufa del sud. Passarem el dia a la cala Pregonda, una mica més a l'oest de la platja que ahir vam anar.

Aquesta platja, com gairebé totes les del nord, és de terra roja i envoltada de penya-segats. Avui però, ens toca caminar uns 30 minuts a ple sol per arribar a aquesta platja. La zona del nord és bastant escassa en arbres i els camins fins arribar a les platges són a ple sol. Cal anar ben calçat, ja que aquests camins són de terra i amb moltes roques. Per arribar a la cala que anem cal deixar el cotxe a la platja de Binimel·là i, seguidament, començar la mitja hora a peu.

Aparquem a l'aparcament que hi ha habilitat i, finalment, després d'aquesta bona estona de camí, ja visualitzem la platja. Des del tram final del camí hi ha molt bones vistes de la platja, i poder veure-la gairebé sense gent, és un petit regal després d'una bona caminada.

L'aparcament a la platja de Binimel·là

El començament del camí

Un tram del camí, amb la platja de Binimel·là al fons

Un tram del camí, amb la terra roja

Una de les cales que trobem pel camí

Vistes de la cala Pregonda, a l'últim tram del camí

Busquem un bon lloc per deixar la tovallola i fem el primer bany. Durant el camí hem passat molta calor i aquest banyet ens ajuda a recuperar-nos una mica. Aquesta platja és la més ben valorada del nord per fer snorkel, així que hem vingut equipats amb les ulleres i el tub. És com nedar en una piscina, l'aigua és molt clara i es poden contemplar els peixos.

Un cop més, com ahir, ens hem portat el dinar ja que aquí no hi ha cap tipus de servei (només un petit restaurant a l'aparcament), i dinem mentre contemplem les bones vistes que té la platja, amb una petita illa de roques a davant.

La cala Pregonda

Cap a les 4 decidim marxar i fent els 30 minuts de camí que havíem fet per venir, anem a buscar el cotxe. Un cop a l'aparcament decidim anar fins a cala Morell, també al nord però a la part oest de l'illa. Aquesta zona és coneguda per la necròpolis i les seves coves escavades a les roques. N'haviem sentit molt a parlar, i la veritat és que ens decepciona una mica. Les coves i les vistes de l'urbanització són molt maques, però la seva petita platja i la resta no tenen un gran encant.

Els penya-segats a cala Morell

Vistes de cala Morell

Necròpolis de cala Morell

Detall de les coves

Les coves des de l'exterior

Tornem cap a Fornells, a l'hotel, a dutxar-nos i ens preparem per anar a passar el vespre al poble d'Alaior. Cada vespre, aquí a Menorca, es fan mercats artesanals al carrer i cada dia es poden trobar en un poble diferent. Avui és el torn d'Alaior i ha estat una bona decisió venir fins aquí. Pels seus carrers hi ha molt ambient: música en directe, paradetes amb productes artesanals, actuacions...

Comprem el sopar en una foodtruck i mengem mentre contemplem una demostració de ball que fan en una de les places. L'ambient és d'allò més agradable.

El poble d'Alaior

Una de les places d'Alaior

Després de sopar tornem cap a l'hotel. Demà el vent començarà a bufar del nord i, per tant, nosaltres anirem a veure algunes de les cales del sud.