15.7.18

Menorca. 3r dia

Dijous 5 de juliol de 2018:

Avui és el primer dia que anem cap el sud. La tramuntana comença a bufar al nord i, per tant, la millor decisió és anar cap a les platges del sud.

El paisatge del sud és molt diferent del nord. Aquí les platges són de sorra blanca, molt fina, i amb una aigua molt blava i cristal·lina. Són també les més turístiques i en les quals els aparcaments s'omplen més ràpid. Així doncs, matinar és la millor decisió, sobretot si es vol gaudir de les platges gairebé sense ningú.

A quarts de 8 del matí sortim de Fornells i travessem l'illa de nord a sud (uns 30 minuts) per anar a la cala Mitjana i cala Mitjaneta. Quan arribem a l'aparcament comprovem que som dels primers cotxes en arribar. Quina sort! Agafem el camí que baixa cap a la platja, uns 10 minuts per un tram que fa baixada. En arribar ens sorprèn com n'és de blanca i fina la sorra de la platja.

L'aparcament de cala Mitjana

Les dues cales estan a 5 minuts de distància. La cala Mitjana és força gran, mentre que la Mitjaneta és petitíssima i envoltada de molta pedra. De fet, en aquesta última només hi caben 10 o 15 tovalloles. Després de contemplar-les totes dues ens decidim instal·lar a cala Mitjaneta, només hi ha un parell de persones i la veritat és que és de tot paradisíaca.

Cala Mitjana

Vistes des del camí que uneix les dues platges

Vistes des del camí

Cala Mitjaneta

Vistes de la platja

Mica en mica va arribant gent, però per sort hem pogut gaudir d'una bona estona de molta tranquil·litat. Quan s'apropa el migdia, la platja queda força saturada i els petits forats que queden a la sorra queden plens de tovalloles. S'ha de dir que quan la platja està tan plena, perd una part del seu encant.

Un dia més, ens hem emportat el dinar ja que aquí no hi ha cap tipus de servei. Després de dinar fem un últim bany i anem a buscar el cotxe. Ara el camí fa pujada però per sort toca l'ombra i ho agraïm moltíssim.

Abans d'anar cap a l'hotel ens arribem a cala Galdana, al costat de cala Mitjana. És una urbanització amb grans hotels i comerços, i fem una volta en cotxe ja que n'haviem sentit molt a parlar. Teníem curiositat per a veure-ho.

Ara sí, anem cap a Fornells per arreglar-nos i cap a les 7 anem al poble de Es Mercadal. Avui fan el mercat artesanal aquí i aprofitem per donar-hi una volta i sopar-hi. No ens hi entretenim gaire, però, ja que seguidament ens dirigim al far de Cavalleria, al nord. És un dels millors racons per veure la posta de sol. La carretera fins aquí és estreta, però amb amb un paisatge insòlit. La imatge del far amb els últims raigs de sol és molt i molt bonica.

El poble de Es Mercadal

El far de Cavalleria

Les vistes des del far

Posta de sol des del far

El far, amb les típiques portes de fusta de Menorca

És una bona manera d'acabar el dia d'avui. Demà, seguint les previsions del temps, tornarem cap el sud a veure algunes platges més.