16.8.17

Portovenere. 3r dia

13 d'agost de 2017:

Estant a la zona de Cinque Terre, no podíem deixar perdre la oportunitat de visitar el poble de Portovenere. Tot i que aquest no forma part del cinc pobles, la seva proximitat a ells i el seu encant, el converteixen en una parada obligatòria del viatge.

A Portovenere, però, no hi ha tren. Així doncs, toca canviar de mitjà de transport. Per arribar-hi es pot fer amb bus o amb vaixell des de La Spezia. El trajecte, tant d'una forma com de l'altra, dura 30 minuts. Nosaltres ens decantem per fer el camí amb bus (bus 11/P), ja que surt força més bé de preu (2,50€/persona). El bitllet comprat a dalt del bus és més car, per tant, és recomanable adquirir abans el bitllet a qualsevol quiosc o estanc, i validar-lo a dalt del bus.

Després del trajecte de mitja horeta, ja som al bell centre de Portovenere. Comença a fer calor i decidim començar la visita per l'església i al castell, situats a un extrem del poble, per després poder passejar pels seus carrers amb ombra del centre. Les vistes des de l'església són molt maques, des d'on es veu el mar i els penya - segats del voltant. Seguidament, continuem la visita pels seus carrers, alguns d'ells especialment bonics, plens de botiguetes de productes tradicionals de la zona.

Vistes de la part antiga del poble

El port de Portovenere

Vistes des de l'església i el castell

L'església i el castell

Casc antic de Portovenere

El matí passa ben ràpid, així que dinem ben aviat ja que a primera hora de la tarda agafem un vaixell (5€/persona, anar i tornar) que ens porta a l'illa de Palmaria, situada just a davant del poble. De fet hi ha tres illes, Palmaria, Tino i Tinetto, però només la primera està poblada i disposa de platges per poder-se banyar. És un trajecte de només 5 minuts, i un cop allà aprofitem per relaxar-nos i passar una bona estona a la platja.

Illa de Palmaria, des de Portovenere

Illa de Palmaria

Platja a l'illa de Palmaria
A la tarda, ja de tornada cap a Portovenere, tornem a agafar el bus i ens dirigim de nou cap a La Spezia. Com hem dit, La Spezia no és una ciutat massa turística, però també té un cert encant i, ja que és on tenim l'hotel, aprofitem per passejar-hi una mica i coneixèr-la més a fons. La zona del port és bonica i és on fan parada els creuers que passen per la zona.

La Spezia

El port de La Spezia

D'aquesta manera acabem la tercera nit a Itàlia. De moment podem dir que és una zona que ens està més que agradant, i tenim ganes de seguir descobrint pobles tan bonics com aquests!