14.7.18

Menorca. 1r dia

Dimarts 3 de juliol de 2018:

Comença l'escapada a Menorca. A les 7:20 del matí agafem un vol de Vueling a l'aeroport de Barcelona. Es nota a primera vista que comença la temporada d'estiu ja que hi ha molta gent a l'aeroport. L'avió surt amb puntualitat i a les 8 i pocs minuts ja som a l'aeroport de Maó, l'únic de l'illa.

Aquests dies ens mourem per l'illa amb un cotxe de lloguer i, per tant, sortint de l'aeroport ens dirigim al punt de trobada, on ens espera una furgoneta d'Autos Valls, l'empresa a qui hem llogat el cotxe. És una empresa petita i familiar de l'illa de la qual hem sentit molt bones opinions. Amb menys de 10 minuts ja som a la seva seu de Maó i després de fer el check-in ens entreguen el cotxe.

Encara és d'hora i no podem entrar a l'hotel, així que anem rumb cap al nord per gaudir d'un matí de platja. A Menorca és important tenir controlat d'on bufa el vent, de manera que si aquest bufa del sud, és millor anar cap al nord, i a l'inversa. Quan la tramuntana bufa del nord, les platges d'aquesta zona són impracticables i quan bufa del sud porta moltes meduses a la zona. Nosaltres fem servir l'aplicació Windy i la pàgina web WindFinder, i tal com ens indiquen avui, el vent bufa del sud, així que decidim anar en direcció contrària.

Decidim anar cap a la platja de Cavalleria, on s'arriba per una carretera força estreta envoltada de parets de pedra. Així doncs, no es pot córrer i cal anar en compte especialment en els revolts. També hem de dir, però, que les carreteres principals estan en molt bon estat i tot i que les que arriben a les cales són estretes, tenen el seu encant. Aquests camins envoltats de parets de pedra són molt típics aquí a Menorca.

En poc més de mitja hora arribem a l'aparcament de la platja. És força gran i a aquesta hora es va omplint de manera ràpida. Les platges del nord, però, no estan tan massificades com les del sud.

Aparcament de la platja de Cavalleria

Caminem 10 minuts per un camí de terra amb una tonalitat vermellosa fins a arribar a la platja. Ens sorprèn lo clara i cristal·lina que es veu l'aigua. Avui fa molta calor i no dubtem a fer el primer bany. En aquesta platja es poden fer els famosos banys de fang gràcies a la terra vermellosa dels barrancs que hi ha a la platja, just al costat de les escales que baixen fins la sorra.

Camí que porta cap a la platja

Un mirador durant el camí

Últim tram del camí
Vistes de la platja

Accés a la platja, amb els barrancs de fang al costat

La platja de Cavalleria

Dinem a la platja, ja que abans hem passat pel supermercat a comprar el dinar, i una estona després agafem el cotxe i anem cap a Fornells, on tenim l'hotel. És un poble petit, molt tranquil, tot de color blanc i situat en un golf. Aprofitem per descansar una estona ja que avui ens hem llevat molt d'hora i disfrutem una mica de la piscina de l'hotel. Necessitem una estona de relax.

La piscina de l'hotel, a Fornells

Cap el tard, quan ja no fa tanta calor, sortim a fer una volta per Fornells. Ens passegem pels seus carrers blancs, plens de petites botigues i restaurants. Les vistes del port són molt maques.

Carrers de Fornells

L'església de Fornells

Sopem a un restaurant situat davant del port i d'aquesta manera acabem aquest primer dia a l'illa. El cansament comença a passar factura i demà volem matinar per anar a veure una altra platja del nord.

Vistes de Fornells des del port