6.10.19

Japó, sisè dia: Kyoto

Dimecres 7 d'agost de 2019

Avui és el nostre últim dia sencer a Kyoto, anem fins l'estació per esmorzar, avui aprofitem per posar-nos les botes. En general els japonesos no són molt propensos als dolços com nosaltres els entenem, i a la majoria de restaurants on hem anat aquests dies no hem provat res de postes, així que tenim el mono de sucre!

Torre de Kyoto

Esmorzar de dolços

Després d'agafar forces anem a veure el temple més conegut de tota la ciutat i que hem deixat per l'últim dia, el Temple de Kinkaku-ji o Pavelló Daurat (s'hi pot arribar amb els busos 101 o 205 des de l'estació). És un dels temples més espectaculars i malgrat que no es pot visitar l'interior, la bellesa exterior ja és suficient. L'accés són 400 yenes / 3,40€.

Kinkaku-ji

Les dues plantes superiors de l'edifici estan recobertes d'or

Detall de la teulada

El temple i els jardins

Kinkaku-ji
És un temple increïble, no és d'estranyar que sigui Patrimoni de la Humanitat!

Molt a prop del temple de Kinkaku-ji  es troba el Temple de Ryoan-ji, la nostra segona parada. En un principi hi volem arribar caminant, total són 10 minuts, però la calor a ple dia ho fa impossible, com sempre és molt important portar aigua i ser conscient que la calor i el sol posen límits al que podem i no podem fer. Així que tornem a agafar el bus i amb un parell de parades ens hi plantem.
Ryoan-ji (500 yenes / 4,30€) té uns jardins preciosos, però és sobretot conegut pel seu jardí zen, aquest jardí de forma rectangular està fet de sorra, molsa i pedres, tots aquests elements estan posats de tal manera que busquen propiciar la pau interior i la meditació. No se sap qui el va dissenyar, però la peculiaritat és que està format per 15 roques, malgrat és impossible veure-les totes des d'un mateix punt fix, i és cert ho comprovem!

Jardí de Ryoan-ji

Nenúfar

Detall del Jardí

Miniatura del Jardí Zen amb les 15 pedres

Jardí Sec o Jardí Zen de Ryoan-ji

Grulla
Després de visitar aquests dos temples decidim dirigir-nos al Palau Imperial, que és una visita gratuïta. Agafem el bus i accedim des de les portes de darrere, on ja veiem que estem sols. El Palau està rodejat d'immensos jardins de pedra, i al arribar allà descobrim que la visita és exterior, a les 12h del migdia això és impossible...Així que donem mitja volta.

Una de les portes d'accés als jardins del Palau Imperial

Part d'un dels edificis del Palau Imperial

Voltants del Palau Imperial
Avui és un dia de molta calor, potser el pitjor dia des de que hem arribat, estem al voltant dels 40 graus i estar al sol és quasi impossible! Després de dinar i descansar a la fresca dels aires condicionats anem a fer l'última visita a la ciutat, el Castell de Nijo (1000 yenes / 8,50€).

Exterior del Castell de Nijo
Porta d'accés interior

Detall de la porta

Jardins del Castell de Nijo

Exterior del Castell de Nijo

La visita al castell és molt interessant, malgrat no deixen fer fotos de l'interior, el museu que hi ha permet veure els terres de tatami de les diferents sales, les portes corredores decorades, etc. Com a curiositat, alguns dels terres estan creats de tal manera que al passar-hi per sobre fan soroll, un soroll com d'ocell, aquest era un mecanisme que utilitzaven per alertar d'intrusos.

Aquesta és la nostra última visita a Kyoto, demà al matí a primera hora marxem direcció als "alps japonesos", a Takayama