27.12.10

Roma - 1a part

Dia 11 de juny:

Arribem a terres italianes. Sortim de l'aeroport de Girona a les 8:50 i aterrem a l'aeroport de Ciampino, a Roma a les 10:20. Hem viatjat amb Ryanair. El primer que fem és anar al nostre hotel "Hotel Residence Dehon", on ens allotjem durant dues nits. L'hotel està més que bé, les habitacions són grans, tenen terrassa... i tenim piscina a l'hotel!

Després de fer la distribució de les habitacions i de dinar ens dirigim a la nostra primera visita: el Colisseu. Hi anem amb bus i comprem el bitllet corresponent, dels pocs que comprem durant aquests dies ja que els conductors no ho controlen... Pràcticament pujes i baixes del bus de forma totalment lliure. Això si, gairebé cada cop van pleníssims de gent.

Arribem al Colisseu, és enorme! Tenim entrada reservada i, per tant, no hem de fer cua. Això si, no ens escapem de passar per un detector de metalls (un dels molts que passarem durant el viatge). Un cop a dins donem el volt. Quan sortim estem esgotats i anem a comprar una aigua a una de les paradetes que hi ha a prop de la sortida. 3€, ni més ni menys. Es nota que estem a una ciutat turística i s'aprofiten dels preus...

Arc de Constantino

Colisseu

Interior del Colisseu

Encara queda força estona per anar a sopar, així que anem a donar una volta per la zona que rodeja el Colisseu. Aquí podem veure l'Arc de Constantino, el Fòrum Romà i la Piazza Venezia. Tot preciós. Durant aquesta estona també podem comprovar la forma de conducció dels italians, un caos total. De senyals de trànsit n'hi ha molt poques. Travessar per un pas de vianants és tot un repte ja que la majoria de vegades el semàfor es posa vermell a mig creuar. I durant els dies que estem a Itàlia veiem més d'un accident, no és d'estranyar!

Fòrum Romà

Piazza Venezia

Finalment sopem a un restaurant situat al costat del Colisseu, on podem veure el monument il·luminat. El restuarant es diu Royal Caffe Art i en sortim encantats. Aquí acaba el nostre primer dia.