12.1.11

Londres - 1a part

Dia 7 de gener:

Comença el nostre viatge a Londres. Sortim de l'aeroport de Girona a les 11:40 (l'avió sortia a les 10:40 però porta una hora de retràs). El vol és de 2 hores i arribem a l'aeroport de Stansted - Londres a les 12:40 (ja que a Londres van una hora endavant i, per tant, guanyem una hora de temps). Aquest aeroport està a una hora de camí del centre de la ciutat i ofereix diferents serveis de trens i busos per arribar-hi. Nosaltres decidim agafar el bus Terravision (12 euros) que acaba el trajecte a Liverpool Street (amb una durada de 55 minuts). Pel camí podem veure les obres i els preparatius dels estadis pels Jocs Olímpics 2012

Aeroport de Girona

Bitllets del bus Terravision

Un cop al centre de Londres agafem el metro (Tube o Underground) fins al nostre hotel, situat a davant del Hyde Park. Durant la nostra estada a la ciutat ens desplacem cada dia amb metro ja que és el mitjà possiblement més ràpid. Decidim comprar la Travelcard, un bittlet que val 6,60 lliures i permet agafar el metro els cops que es vulgui durant el dia. El metro és el mitjà més utilitzat pels londinencs i, per aquest motiu, s'ha de deixar la part esquerre lliure pels que tenen pressa.

La nostra primera visita és al London Eye, que decidim pujar-hi avui ja que és l'últim dia que està obert (a partir del dia 8 tanquen uns dies). L'entrada val 18,60 lliures i té mitja hora de durada. Des d'aquí les vistes són molt bones. Es pot veure el Big Ben, el Parlament, el riu...

Big Ben i el Parlament

Cabina del London Eye

London Eye des de baix

Quan baixem aprofitem per voltar per la zona del Big Ben de més a prop i, seguidament, ens dirigim cap als magatzems Harrods. És un centre comercial enorme de 5 plantes on s'hi pot trobar tota mena de coses: roba, calçat, joguines, perfumeria... Tot molt selecte.

Harrods

Ja fa estona que és fosc i comença a ser tard. Decidim tornar a l'hotel i sopar. Demà ens espera un dia complet de turisme per Londres.