11.3.11

Birmingham (Regne Unit)

Febrer de 2009:

Després de sortir de Girona i d'aproximadament dues hores i quart de vol arribem a l'aeroport de Birmingham, la segona ciutat més gran del Regne Unit, situada al centre del país i que va anar creixent gràcies al seu potencial industrial. El primer que fem en arribar a l'aeroport és retardar el nostre rellotge una hora i canviar els euros per les lliures, tornem a ser al Regne Unit.

De l'aeroport agafem un dels trens de rail exterior que ens porten fins al centre de la ciutat.

Trens exteriors de trasllat de l'aeroport

Iniciem l'endemà, la nostra visita a la ciutat i sortim de Victoria Square, la plaça principal, on es pot observar l'edifici de l'Ajuntament (council), la Town Hall, construida a mitjans del segle XVIII i que actualment és un auditori en el qual es realitzen concerts; i també la font central anomenada Floozy in the Jacuzzi.

Façana de l'Ajuntament
Town Hall
Floozy in the Jacuzzi

Més tard, seguint en el centre de la ciutat visitem St. Philiphs Cathedral i l'estàtua de Charles Gore situada al davant, aquest va ser el primer bisbe de la ciutat.

St. Philips Cathedral

Estatua de Charles Gore

A la tarda, després de passejar pel carrer comercial de la ciutat, arribem a una petita plaça on es troba St. Martin's Church, una esglèsia d'una imatge molt interessant. En aquesta mateixa plaça, i com a símbol de modernitat també hi trobem el gran centre comercial Bullring (que pertany a la companyia Selfrides) i l'estàtua del toro que li dóna nom.

Carrer comercial
St. Martin's Church

Bullring
Detall de l'estructura del Bullring

El Toro "Bull"

Finalment, acabant a la tarda, després de donar un volt pel mercat situat al costat de l'església, tornem a passar per Victoria Square, aquesta vegada per anar a pujar a la noria de la ciutat; i, més tard, després de sopar al centre, dirigir-nos al carrer dels pubs (que estan oberts des de mitjans de la tarda fins les tres de la matinada) per prendre alguna cosa.

Zona del mercat
Noria

L'endemà al matí ens llevem d'hora i anem a donar un volt pels canals, l'ambient és tant tranquil i fa un dia molt bo, així que decidim anar tot caminant pel costat dels canals fins endinsar-nos al bosc i arribar fins la Universitat de Birmingham.

Canal dins la ciutat
Pont

Canal en el bosc

Universitat de Birmingham
Casa dels estudiants universitaris

Per últim, aquella tarda anem a donar un volt per les afores de la ciutat, allà passegem per un dels típics barris de cases adosades i també podem contemplar unes fantàstiques vistes panoràmiques de la ciutat.

Cases adosades
Vista panoràmica

Per últim, l'endemà al matí, abans de marxar i com que encara ens sobre algunes horetes agafem un tren i anem fins a la ciutat d'Stratford - upon - Avon, situada molt a prop de Birmingham i que és coneguda per ser el lloc de naixement de l'escriptor anglés William Shakespeare (1564), aquí donem un volt per la ciutat i anem a veure la casa de naixement de l'escriptor.