6.4.13

Ciudad de Guatemala i Antigua

2 - 5 gener 2013:

Ver Guatemala i Antigua en un mapa más grande

El dia 2 de gener, a les 6 del matí, agafem el primer dels tres avions que ens porten cap a Guatemala. Aquest primer ens porta fins a la ciutat de Frankfurt (Alemanya), un dels aeroports més grans d'Europa. No tenim gaire temps per descansar, ja que a les 9:40 agafem el segon avió cap a Houston (Estats Units). Un vol de gairebé 12 hores que es fa bastant pesat.

Després de 17 hores d'espera a l'aeroport americà, a les 9:14 del dia 3 de gener, pugem a l'últim avió. Són 3 hores de vol i aterrem a l'aeroport Aurora de Ciudad de Guatemala, la capital.

La primera cosa que ens sorprèn és el paisatge que es veu des de l'avió. Tot són muntanyes, volcans i llacs. A més, ja notem la calor que fa en el país.

Després d'un parell de dies d'aclimatació a la Zona Viva de la ciutat, el dia 5 sortim a conèixer algunes zones. Primer de tot visitem el Hipódromo del Norte i el Bosque Sonoro, on hi ha un mapa en relleu de tot el país.

Hipódromo del Norte

Seguidament, anem a veure la catedral de Santiago de Guatemala. Aquí davant hi ha una de les places més importants de la ciutat. Durant aquests dies hi ha un parc amb diferents activitats en motiu de les celebracions d'any nou. Fins i tot hi ha una pista de gel!

Catedral Santiago de Guatemala

Plaza Mayor

Aquest mateix dia anem a dinar a Antigua, una de les ciutats més maques del país. Anys enrere, havia estat l'antiga capital de Guatemala. Els carrers estan endoquinats i les cases estan pintades amb colors molt vius. Un dels seus atractius més visitats és l'Arc groc de Santa Catalina amb vistes del Volcán de Agua a darrere.

Pels seus carrers també descobrim l'instrument típic de Guatemala: la Marimba, molt semblant al xilòfon.

Arc de Santa Catalina

Volcán de Agua

Nens tocant la Marimba

Catedral San José de la Antigua

Durant l'estona que estem aquí aprofitem per visitar les típiques paradetes plenes amb productes de colors ben vius, les botigues i els patis d'alguns hotels, ja que aquí els hotels tenen les portes obertes a tothom que vulgui per poder visitar els seus jardins.

Un cop es fa fosc tornem cap a la capital per poder sopar i anar a dormir. Demà ens vindran a buscar a l'hotel per anar a visitar unes ruines.