2.10.13

Ruta per la Costa Vermella

20 - 22 setembre de 2013:

Ver Costa Vermella en un mapa más grande

Divendres dia 20, a les 8 del matí, marxem d'Osona direcció al sud de França, més concretament al departament de Pyrénées-Orientales. Tenim vàries rutes alternatives per arribar-hi, així que decidim agafar la carretera C-37 fins a Olot, seguint per Besalú i fins a arribar a les afores de Figueres, on agafem l'autopista.

Un cop a l'autopista passem la frontera i seguim fins a Le Boulou, on deixem l'autopista i agafem rumb (per la D618) cap a Argelès-sur-Mer, la nostra primera parada. En total han estat 2 hores de viatge i hem pagat poc més de 4€ de peatge.

Tot i que aquesta població no forma part de la Costa Vermella, decidim parar ja que no tenim entrada a l'hotel de Collioure fins després de dinar. Així doncs, aprofitant el bon temps que fa, decidim passar el matí a la platja i, tot i que l'aigua està fredíssima, aconseguim endinsar-nos-hi.

Argelès-sur-Mer

Platja d'Argelès
Després de dinar ens dirigim cap a Collioure, on passarem la gran part de la nostra estada per terres franceses. Abans, però, fem una petita parada per contemplar les vistes del poble des de les afores.

Arribant a Collioure

Anem a l'hotel a deixar les maletes i sortim a fer la primera volta. Decidim fer una excursió amb carrilet (7€ anada i tornada) que volta per Collioure, Port-Vendres (el poble del costat) i les muntanyes de vinyes del voltant. Ofereix molt bones vistes de les poblacions i de les vinyes, que les passem de ben a prop. En el punt més alt, el Fort Saint-Elme, fem una parada per contemplar les vistes.

Fort Saint-Elme

Vistes sobre Collioure

El carrilet, en el punt més alt

Port-Vendres

De tornada, donem una volta pel poble i busquem un lloc per sopar. De bars i restaurants no en falten. En el casc antic n'hi ha a grapats.

L'endemà al matí, dia 21, el primer que fem ja que ho tenim molt a prop de l'hotel és anar al cementiri de Collioure on hi ha enterrat Antonio Machado. La seva tomba no és difícil de trobar ja que està ubicada just a l'entrada.

Cementiri de Collioure

Tomba d'Antonio Machado

A continuació, ens disposem a anar a rodejar el castell tot veient algunes de les platges d'aquesta població. De tornada cap al casc antic, entrem a visitar l'església (endinsada dins el mar) i també ens arribem fins a la capella de Sant Viçens, aixecada sobre unes roques i d'és d'on hi ha molt bones vistes de l'església i el poble.

Una de les platges de Collioure

Rodejant el castell

L'església

El castell
La capella de Sant Viçens

Vistes des de la capella

Voltants de l'església

Un cop vist això, decidim perdre'ns pels carrers més pinturescos del casc antic, plens de colors i petites galeries de pintors.

Carrers del casc antic

Després de dinar, i aprofitant la calor que fa, anem a passar la tarda a una de les platges situada just darrere l'església. Possiblement és una de les més tranquil·les del poble.

Cap al tard, després de dutxar-nos, sortim a sopar pel poble i tenim la sort de gaudir de la música en directe del carrer. Així tanquem aquest segon dia.

Ens despertem en el tercer i últim dia de ruta per la Costa Vermella (dia 22). Entre les 11 i 1/4 de 12 marxem de Collioure, però aquest cop seguirem una carretera diferent per tornar a casa. D'aquesta manera podrem veure totes les poblacions de la costa francesa fins a entrar altre cop a terres catalanes.

La primera població que trobem és Port-Vendres, on només hi estem de pas ja que ho vam poder veure el primer dia quan vam fer la ruta amb el carrilet.

On si que ens aturem és a la pròxima població: Banyuls-sur-Mer. Aquí aprofitem per fer l'últim bany de la temporada en una platja de roques i amb una aigua fredíssima. També ens quedem a dinar abans de continuar per la última població francesa que ens queda.

Banyuls-sur-Mer

La platja de Banyuls

Tornem a agafar el cotxe, i tot fent petites parades per contemplar el paisatge, arribem a Cèrbere. Decidim fer una parada just passat el poble, en el Cap de Cèrbere. Aquí trobem un far i té molt bones vistes de les primeres poblacions catalanes de l'Alt Empordà: Llançà i Cadaqués.

Vistes des del Cap de Cèrbere

El far

El poble de Cèrbere

Minuts després ja ens trobem a Catalunya i després de passar per Portbou fem la última parada d'aquests dies de ruta a Colera, on aprofitem per descansar una mica abans de tornar cap a casa.

Portbou

Colera

Platja de Colera

Han estat uns dies fantàstics on hem pogut trobar temps per a tot: per fer turisme i per descansar envoltats de la bellesa de Collioure i la resta de poblacions. Esperem tornar-hi ben aviat.