19.8.13

ESPANYA: Santiago de Compostela

Santiago de Compostela:

28 de gener:

Sortim de l'aeroport del Prat (Barcelona) direcció l'Aeropuerto de Santiago de Compostela en un viatge que no arriba a les dues hores. Un cop a l'aeroport agafem un dels autobusos interurbans regulars (que passen cada mitja hora, per un preu de 5,10€ anada i tornada) per arribar fins a la ciutat. L'autobús ens deixa al centre, a la Plaça Galícia, just on tenim el nostre hotel.

Aquest primer dia hem arribat de nit, així que sopem ràpidament i anem a fer un volt pel centre de la ciutat fins la Plaça de l'Obradoiro, on es troba la Catedral de Santiago de Compostela.

Catedral de Santiago de Compostela

29 de gener:

Ens llevem d'hora per aprofitar el nostre dia sencer a la ciutat. De nou ens dirigim al centre de la ciutat per poder esmorzar, està ple de cafès i bars així que hi ha molt on escollir. Després d'esmorzar, passem pel típic Mercado de Abastros conegut per la seva forma arquitectònica i els productes que ofereixen.

Mercado de Abastros

Finalment, ens dirigim de nou, ja en plena llum d'un dia plujós, a la Plaça de l'Obradioro, on es troben els edificis de la Catedral, l'Hostal dels Reis Catòlics (parador nacional) i l'Ajuntament de Santiago de Compostela entre altres.

Una de les torres de la Catedral vista des d'un dels carrers del centre

Hostal dels Reis Catòlics

Palacio de Raxoi

Xunta de Galícia

Catedral de Santiago de Compostela

Porta principal de la Catedral

Ens decidim a fer la primera visita, accedim a l'edifici de la Catedral, de forma gratuïta, per la Plaça de les Plateries, i en fem la visita interior, amb l'obligada atenció al botafumeiro, la cripta amb les restes de l'apòstol, i a la tradició d'abraçar la imatge de l'apòstol que es troba a l'altar, entre altres.

Interior de la Catedral, part posterior de les portes principals

Vista de l'altar amb a figura de l'apóstol a l'interior

Detall del carrer amb la "concha"

Plaça de les Plateries

Després de la visita a la Catedral, el mateix matí, entrem a veure el Museu de la Catedral (entrada 12€), que obra tots els dies de 10.00h a 20.00h, i està situat a l'edifici del costat. Consta de 4 plantes on es mostren els orígens de la Catedral i la seva construcció, l'art en la Catedral en diversos períodes, el Claustre, i col·leccions d'arts tèxtils.

El Claustre

Detall de tombes en el Claustre

Vista d'una de les torres des del Claustre

Vista de la ciutat des del Museu

Balconada del Museu amb vistes a la Plaça de l'Obradoiro

Parem per anar a dinar a un dels restaurants típics el centre, en el qual no ens podem estar de provar el tradicional "caldo gallego" i la "Tarta de Santiago".

Hem escollit la modalitat d'entrada que inclou la visita a les Cubiertas de la Catedral i del Palacio de Gelmírez, així que a la tarda ens dirigim a acabar amb aquestes visites. Les cubertes de la Catedral responen a la teulada, que es pot recórrer oferint una panoràmica molt interessant de la basílica i de la ciutat. Es pot visitar tots els dies de 10.00h a 14.00h i de 16.00 a 20.00h en visites guiades per a grups que es fan en hores determinades. Per llàstima la tarda en la qual vam visitar les Cubiertas plovia amb molta intensitat i això va impedir que ho poguéssim gaudir plenament.

Vista interior de la Catedral al iniciar la visita a les Cubiertas

Cubiertas de la Catedral

Vista del Claustre des de las Cubiertas

Detall de las Cubiertas

Vista des de las Cubiertas

Per últim, visitem el Palacio de Gelmírez, que correspon a un conujunt arquitctónic medieval (sala d'armes, cuina, saló de cerimònies, etc.).

Cuina del Palacio de Gelmírez

Mapa del Palacio de Gelmírez

Mapa del recorregut per la Catedral, les Cubiertas i el Palacio

30 de gener:

Ens despertem en el nostre últim dia a la ciutat amb l'ambient ennuvolat, el sol no ens ha acompanyat en cap dels dos dies de viatge. Aquest matí el dediquem a comprar souvenirs pel centre i a donar un volt tranquilament. També ens acostem al Parc del centre, des del qual s'obtenen unes bones vistes panoràmiques de la Catedral.

Vista panorámica de la Catedral

Mirador del Parc
 A la tarda, és moment de recollir, tornar a agafar l'autobus fins l'aeroport i retornar a Barcelona. Ha estat un viatge curt peró intens.