26.3.14

Carcassona

Dimarts, 16 de juliol de 2013:

Marxem d'hora al matí, ja que fem el viatge en cotxe i tenim més de tres hores de camí per davant. Hem decidit utilitzar les carreteres secundàries i no l'autopista per arribar a Carcassona, i és una bona decisió per la bellesa dels paissatges, amb els camps i les vinyes, i pels petits pobles que anem passant i que són encantadors.

Pel camí també pasem a prop de la Reserva Africana de Sigean, nosaltres no hi parem, però és una opció a plantejar-se, ja que sembla interessant.

Detall d'una façana d'un poble per on passem
Paissatge durant el camí

Arribem a Carcassona, dinem i deixem les maletes a l'hotel, aquest està molt a prop de la "Cité du Carcassonne", la zona medieval i emmurallada de la ciutat que consisteix en el principal atractiu turítsitc. Només de veure la ciutadella des de lluny ens ve de gust pujar-hi, així que no predem el temps i anem a fer-hi la primera passejada.

Vista de la ciutadella des de l'exterior de l'hotel
Vista exterior de la muralla des d'un lateral
Accés a la ciutadella
La muralla amb cases de fons

Aquesta mateixa tarda també visitem la ciutat de Carcassona, que queda als peus de la ciutadella emmurallada, a l'altra banda del riu. És una ciutat amb un centre ple de comerços, places i passejos. En aquest mateix centre també hi ha situada la oficina de turisme, on aconseguim un mapa de la ciutat i la ciutadella.

Plaça al centre de Carcassona
Edifici en una de les places
El riu
Un dels carrers de les afores

Acabem el dia sopant el centre de la ciutat i fent una passejada al voltant del riu amb la frescor i la tranquilitat de la nit.

Dimecres, 17 de juliol de 2013:

Ens llevem per afrontar el dia sencer dins de cité emmurallada. Al matí, visitem el castell i les muralles de la ciutadella. Nosaltres entrem gratis amb l'entrada per a estudiants de 18 a 25 anys, sinó l'entrada surt al voltant de 9 euros.

Entrada al castell
Pont i accés al castell
Vista de la ciutat fora de les muralles des del castell
Una part de les muralles
Després de visitar el castell, entrem dins l'esglèsia, que es troba a l'interior de la ciutadella i a la qual es pot accedir de forma gratuita.

Exterior de l'església
Rossetó a l'interior de l'església

Després de dinar, comprem entrades per veure les "Justes de Cavallers", una representació teatral de les antigues justes que tenien lloc a la ciutat. Aquestes representacións tenen lloc del 7 de juliol al 30 d'agost, en dos horaris, a las 15h i a les 16.45h, amb un preu de 12 euros per a adults. Malgrat que els actors parlen en francés i pot dificultar la comprensió, la representació, d'una hora de durada, és molt realista i espectacular.

Aquesta mateixa nit decidim sopar a l'interior de la ciutadella en un dels restaurants de la plaça principal. L'ambient, animat per música en directe, és fantàstic; ara bé, es fa pagar (una ampolla d'aigua d'1.5 litres ens va costar 6 euros, per exemple).

A part, a la nit, durant l'estiu (del 19 de juny al 30 d'agost), té lloc a l'interior de la ciutadella un festival de música. Malgrat ser concerts de pagament, al ser a l'aire lliure es poden escoltar des dels voltant, així doncs ens vam asseure a escoltar l'actuació de Smashing Pumpkins.

Dijous, 18 de juliol de 2013:

Tornem a visitar la ciutadella per últim cop, encara que han passat tres dies no ens cansariem de passejar-hi. Aprofitem aquests útlims moments per comprar alguns souvenirs, hi ha moltes botigues on comprar-ne, i també comprem lavanda, flor típica de a zona.

Després de dinar fem el camí de tornada per la mateixa zona de poblets per la que vam venir. Aquí acaba la curta estada a una ciutat que ens encantaria tornar a vistar, ja que és el destí perfecte per uns pocs dies de descans.