5.5.14

Delta de l'Ebre

2 - 4 d'agost de 2013:

Sortim de casa ben d'hora i després de gairebé 3 hores de camí arribem a la zona del Delta de l'Ebre. El primer que fem és anar a la població de Deltebre, on tenim l'hotel. Després de deixar les maletes, tornem a pujar al cotxe i ens arribem fins a la zona de Riumar, una zona urbanística situada davant a la platja.

Riumar

Les plantacions d'arròs

Seguidament, anem fins el Garxal, on es troba el mirador Zigurat i des d'on hi ha vistes de la desembocadura del riu Ebre i l'Illa de Buda. Aquesta també és una zona de molts restaurants, que ofereixen els productes frescos de la zona. Finalment, doncs, com que és hora de dinar, decidim quedar-nos en un d'aquests restaurants per tastar-los.

Zona del Garxal

El mirador Zigurat

Vistes des del mirador

El dinar al Garxal

A la tarda decidim quedar-nos a l'hotel. Són dies de molta calor i relaxar-nos una estona a la piscina no es posa gens malament.

Hotel

Piscina de l'hotel

L'endemà anem fins a Sant Jaume d'Enveja, a l'altra banda del riu Ebre, tot travessant el pont inaugurat l'any 2009 (anys enrere, era necessari travessar el riu amb les barques transportadores). Fem un volt per aquesta zona i dinem al restauarant situat just abans d'arribar al pont.

El pont des de Sant Jaume d'Enveja

El pont

A la tarda anem a la Punta de la Banya on hi ha molta gent gaudint de la platja i les últimes hores de la tarda. Fa uns anys era una platja pràcticament deserta, però a l'actualitat és una de les zones més visitades del Delta. Prop d'aquí hi ha el Poble Nou del Delta, una de les altres poblacions, situada prop de la bassa de l'Encanyissada. Aquí és on acabem el segon dia.

De camí a la Punta de la Banya
Punta de la Banya

Poble Nou del Delta
Campanar del poble
L'Encanyissada

El tercer i últim dia, anem a la Caseta de Fusta, on hi ha un petit museu i també decidim anar a veure els Ullals de Baltasar, unes petites basses. Més tard, anem caminant fins al Far de la Punta del Fangar. És una bona caminada per la platja, però val molt la pena pels paisatges que ofereix.

Caseta de Fusta

Museu de la Caseta de Fusta

Els Ullals de Baltasar

De camí al Far del Fangar

Far del Fangar

La Punta del Fangar, amb el far

Després d'aquestes últimes visites deixem les terres de l'Ebre i anem fent el camí de tornada a casa. Passant per Cambrils, ens decidim aturar per fer una visita al Parc Samà, un jardí botànic de l'època colonial.