2.9.14

Astúries (nord-oest)

Dijous 7 d'agost de 2014:

Ens llevem d’hora i ens dirigim a passar la resta de l’estada a Astúries a Navia, al nord oest. Però avui és dia de carretera i de parades pel camí fins arribar al destí per la tarda.

La primera parada és al Cabo de Peñas, que és el cap més septentrional d’Astúries.

Far i museu del Cabo de Peñas
Cabo de Peñas

Panoràmica del Cabo de Peñas

Aquest és un matí de molta calor, i abans de seguir el nostre camí decidim parar a la platja, aquesta vegada resulta ser una platja se sorra fina i ens banyem per fi al Mar Cantàbric encara que l’aigua està glaçada. Dinem a la platja i després continuem el camí fins a Navia, on arribem a mitja tarda.

Després d’instal·lar-nos a l’hotel, que es troba al centre del poble, ens dirigim a l’oficina de turisme per demanar informació de la zona, i allà també ens informem de l’horari de les marees de la Playa de las Catedrales (anomenada així per la forma que tenen les roques erosionades per l’aigua). Aquesta platja es troba a ja a Galícia, però estem massa a prop per deixar passar la oportunitat. A més, estem de sort perquè la bajamar és a las 8.30 del vespre, així que no perdem el temps i ens hi dirigim. És espectacular.

Playa de las Catedrales

Interior d'una de les coves

Acabem la nit sopant al centre de Navia, a la zona de bars i restaurants.

Divendres 8 d'agost de 2014:

Ens llevem aquest matí amb la intenció d’anar a visitar la zona interior de la comarca on ens trobem. En primer lloc ens dirigim el Castro de Coaña, on trobem restes de poblats ibers.

Castro de Coaña

Seguint les indicacions que ens van donar al punt d’informació turística ens endinsem a la zona rural i travessant petits poblets anem a visitar la Cascada de Oneta, en realitat és una ruta per tres cascades, encara que nosaltres només arribem fins la primera.

Cascada de Oneta
Un dels antics molins que es troba a la zona
Després de dinar, encara que el temps no ens acompanya gaire, ens dirigim a la Playa del Barayo, coneguda per ser reserva natural, sembla una platja en una zona de selva, és preciosa. Tot i així no hi podem baixar perquè la marea encara no es prou baixa per accedir-hi a través del camí habilitat.

Playa del Barayo

Sembla que el temps millora, així que anem a visitar un dels molts poblets pesquers de la zona, que tenen molt encant, en aquest cas és Cudillero.

Cudillero

Per últim, abans de dirigir-nos a Navia a sopar unes tapes, i encara no cansats de platja, parem a una altre de les espectaculars platges de la zona, la Playa del Silencio, aquest cop quedem impressionats per les seves espectaculars parets de roca.

Paret de roca

Playa del Silencio

Dissabte 9 d'agost de 2014:

Hem de reconèixer que el cansament de la setmana ens comença a passar factura, així que ens prenem el nostra últim dia relaxadament. Al matí anem a Tapias de Casariego, un altre poblet pesquer amb un port encantador. I la tarda ens la passem a Navia, donant el volt per la platja i els boscos del voltant.
Port de Tapias de Casariego

Les barques al port

Tapias de Casariego

Diumenge 10 d'agost de 2014:

Avui és dia de retorn i de desfer camí, encara que el cansament es nota, així que no fem parades més que en àrees de servei. Desfem el camí passant pel nord i travessant de nou els Monegros i el meridià de Greenwich fins arribar a Catalunya.

Meridià de Greenwich
Així arribem al final del nostre viatge d’una setmana per Astúries, ha estat molt més del que ens havíem imaginat, els paisatges són fantàstics i la gent, l’ambient i el menjar immillorables. Una visita molt recomanable.