12.9.14

Escapada a Begur

30 de juliol - 1 d'agost de 2014:

Ver Escapada a Begur en un mapa más grande

L'estiu passat vam estar a Begur, més concretament a Aiguablava, la cala més coneguda de la zona. La veritat és que ens va encantar i ens vam quedar amb ganes de més. Per aquest motiu, aquest any hem aprofitat uns dies lliures per a fer-hi una escapada i visitar altres cales.

Després de contemplar vàries opcions, ens vam decantar per anar de càmping ja que aquest està molt a prop de la zona de les platges i les cales, just a davant de la Cala Sa Riera, la més gran de Begur. És una platja ampla, amb vistes a les Illes Medes de l'Estartit i amb molt fàcil accés per carretera. Per això mateix, acostuma a estar força plena de gent.

Un cop instal·lats al càmping, aquesta és la cala on passem el matí i gran part de la tarda, fins que tot fent una passejada ens arribem a Cala Port des Pi, una cala molt petita, d'uns 15 metres d'amplada i a 5 minuts caminant de la primera. És una cala de roques, però amb molta tranquil·litat i ideal per descansar i allunyar-se de les multituds.

L'endemà, tenint tot el dia per endavant, caminem 15/20 minuts pel camí de ronda des de Cala Sa Riera i arribem a Illa Roja, una cala de renom internacional, coneguda amb aquest nom per la gran roca que divideix la platja en dues parts. És la platja que apareix a l'anunci de Damm Lemon 6-4 i també és força tranquil·la ja que només s'hi pot accedir a peu pel camí de ronda.

L'últim dia, com que ja hem vist les cales de la zona del nord, decidim desplaçar-nos cap al sud a la Cala Sa Tuna, també força coneguda i freqüentada. És una platja petita, de roques amb unes cases maquíssimes just al costat de l'aigua. A més, també hi ha coves on es pot arribar nedant i a la zona de darrere hi ha bars i restaurants per si es vol fer un break.

A la tarda, tot desfent camí i deixant Begur enrere, fem una parada a Calella de Palafrugell, un municipi preciós per les seves platges i les seves cases i arcades blanques.

Durant aquests tres dies el temps ha acompanyat molt i hem pogut descobrir la zona nord de Begur. De ben segur que hi tornarem a seguir descobrint les cales que ens queden!

Unknown ha dit...

La veritat és que Begur és un dels indrets amb més màgica de tota la Costa Brava...