12.4.17

Oporto. 1r dia

Diumenge 9 d'abril de 2017:

Han passat 3 mesos des que vam comprar els bitllets d'avió d'aquest viatge i ara ha arribat el moment de gaudir-ho! Un destí ideal per pocs dies.

A les 10 del matí agafem un avió de Ryanair a Barcelona que té com a destí Oporto, la segona ciutat més gran i important de Portugal, un país que tots dos visitem per primera vegada. Hi ha prop de dues hores de vol, però tot i així podem aprofitar molt el dia ja que els portuguesos van una hora enrere i, per tant, aterrem a les 11 hora local.

L'aeroport d'Oporto, el Francisco Sá Carneiro, està a 13 km del centre i és un aeroport petitó però que sorprèn per lo nou i lo molt cuidat que es veu.

Decidim anar cap el centre amb metro, la opció més ràpida i econòmica. El metro d'aquesta ciutat és molt nou i com a curiostat, circula gairebé sempre per l'exterior, no és soterrat. Tampoc té massa aparença de metro, més aviat recorda a un tramvia de qualsevol ciutat europea.

Per utilitzar el metro d'Oporto s'ha de fer servir la targeta Andante, una targeta que cal portar sempre i que es pot recarregar amb els viatges que es desitgi. Té un cost de 0,60€ i nosaltres decidim agafar només un viatge (1,95€ + 0,60€) per arribar fins el centre. Anem fins a Trindade, la parada on coincideixen totes les línies de metro de la ciutat i, seguidament, fins a Sao Bento, a pocs metres del nostre hotel.

Passem per l'hotel a deixar les maletes i sortim a visitar la ciutat. No ens ho pensem dues vegades i anem a la zona de la Ribeira, la zona del riu. Aquesta primera estona ens serveix per veure que els carrers d'aquesta ciutat tenen molt desnivell, tot són pujades i baixades, i tots són endoquinats.

La zona de la Ribeira és maquíssima. Hi ha terrasses a tot arreu, amb vistes al riu i als ponts. Els seus edificis tenen molt i molt d'encant. Són molt antics, amb diferents colors, i això és el que els fa tan especials. Aquí és on es pot veure un dels altres elements més emblemàtics d'Oporto, el ponte de Dom Luís I.

La Ribeira

Ponte Dom Luís I

La zona de la Ribeira

Cases típiques d'Oporto

Ens quedem una estona fent una volta per aquesta zona. La veritat és que no te'n cansaries mai! L'estona de dinar es va acostant i decidim menjar aquí. Provem el bacallà i la francesinha (un sandvitx amb carn, formatge, pernil i una salsa d'allò ben especial), dos dels plats més típics de la zona. Són boníssims!

Seguidament, tornem a l'hotel. Ara ja tenim entrada a l'habitació i aprofitem per instalar-nos. Després de descansar una estona, anem a veure la Torre dos Clérigos, un altre símbol de la ciutat. Es pot entrar a l'església gratuitament, i la visita a la torre és de pagament (4€). No sabem per quin motiu, però, aquesta última part avui també és gratuïta i podem pujar sense pagar. Les vistes, després de pujar per escales molt estretes i cargolades, són molt boniques.

Vistes des de dalt la torre

Vistes

Vistes a la zona del riu

Església i torre dos Clérigos

A quatre passes d'aquí hi ha la llibreria Lello, coneguda per ser on es va inspirar J. K. Rowling per escriure els seus llibres. L'entrada val 4€ (que et descompten en el cas que compris algun llibre). És una llibreria ben sorprenent i antiga, com si hagués sortit d'alguna pel·lícula.

Vitrall de la llibreria

Planta baixa

Planta superior

Façana exterior de la llibreria

Aquí al costat hi ha una botiga força coneguda, la A Vida Portuguesa. Com que som aquí, aprofitem per a fer-hi una volta. Hi ha articles de tota mena.

Detall de la botiga

Les distàncies a Oporto són molt curtes i no és necessari utilitzar el transport públic. Amb pocs minuts pots anar d'un lloc a un altre. Això si, és important planificar una mica la ruta que es farà, Com hem dit, els carrers tenen molt desnivell i si es pot evitar fer pujades i baixades inecessàries, molt millor.

Avui ha fet molta i molta calor i hem prescindit de la jaqueta, però cap el vespre es gira una mica d'aire i passem per l'hotel a buscar-la. Abans, però, anem a l'estació de trens de Sao Bento, a pocs metres de l'hotel i on hi ha unes rajoles blaves que la fan un punt de parada obligatori pels turistes.

Detall de les rajoles

Interior de l'estació

Exterior de l'estació

Amb la jaqueta ja posada, tornem a baixar cap a la Ribeira per sopar. Veure com es fa fosc des d'aquesta zona no té preu! Totalment recomanable. Avui aprofitem per fer un tastet de formatges de la zona (queijos, com en diuen aquí). També molt típics!

D'aquesta manera acabem la primera nit a Oporto (o Porto, com la coneixen els portuguesos). És una ciutat que ens està sorprenent molt. Demà esperem continuar descobrint-ne els seus racons!