11.7.19

Estats Units. Dia 1: Los Angeles

Dimarts 31 de juliol de 2018

Sortim a les 18h de l'aeroport de Barcelona direcció a Los Angeles (LAX) en un vol de la companyia Norwegian. Aquesta companyia ofereix el trajecte directe i sense escales, i el vol dura unes 12h aproximadament.

Arribem a Los Angeles al voltant de les 21h del vespre hora local (hi ha una diferència de 9 hores respecte Barcelona). El primer que hem de fer és passar pel control de duanes, és un procés llarg i cal agafar paciència, al entrar al país prenen les dades de tothom, incloent fotos i les empremtes dactilars.
Una vegada aconseguim sortir de la zona de l'aeroport, agafem l'autobús llançadora de la companyia Alamo, amb la qual hem llogat el cotxe que farem servir les dues setmanes que passarem al país.
En el moment de llogar el cotxe ja ens trobem amb la primera sorpresa, en aquest cas no ens entreguen un vehicle concret, sinó que en funció de la categoria que esculls, en el nostre cas un sub, pots escollir entre moltes opcions diferents. Els cotxes estan aparcats en files i tries el que més t'agrada. En el nostre cas vam escollir un Chevrolet Equinox amb els vidres tintats perquè vàrem pensar que era el que oferia més seguretat per les maletes que hauran de viatjar amb nosaltres durant tot el camí.

Són passades les 12h de la nit quan arribem al nostre hotel a Sunset Bulevard, al centre de LA, i anem a dormir.
Demà passarem el dia sencer a la ciutat i no podem esperar per començar a descobrir-la!

Dimecres 1 d'agost de 2018

Ens llevem sobre les 7h del matí, no tenim jet lag però si que notem el canvi horari.
Sortim de l'hotel sobre les 9h i ens dirigim al Passeig de la Fama (Hollywood Walk of Fame), queda a tres illes del nostre hotel i decidim anar-hi a peu, però el primer que descobrim és que a Estats Units tot és molt més gran que aquí: els carrers, les boreres, els cotxes, els edificis... i també les distàncies... !Tardem uns 30 minuts a arribar-hi.
Hem de dir que el passeig ens sorpren per dues coses, la primera és que és més llarg del que ens pensàvem i la segona és que està molt descuidat i brut a excepció de la part més comercial. En aquesta part comercial és on trobem persones disfressades de personatges, botigues de souvenirs i també hi ha el Teatre Dolby i el Teatre Xinès on fan l'entrega dels Oscars.

Cartell de Hollywood

Primera estrella del Hollyood Walk of fame (hi ha els noms d'artistes del món de la televisió, el cinema, la radio, el teatre i la música)

Una de les estrelles del passeig de la fama

Entrada al Dolby Theatre

Detall de l'accés al Dolby Theatre, les pel·lícules guanyadores de l'Oscar de tots els anys

Interior del Dolby Theatre

Exterior del Chinese Theatre

Empremtes d'en Will Smith davant del Chinese Theatre

Són les 11 del matí quan decidim tornar a l'hotel per buscar el cotxe. El camí de tornada se'ns fa molt més llarg, ja que estem a més de 35 graus i es fa molt difícil aguantar la calor. Cal anar ben preparat per la calor si es viatja durant els mesos d'estiu, aigua, gorra i crema solar són aliats indispensables! Decidim arribar-nos fins l'observatori Griffith, a la zona alta de la ciutat, que ofereix molt bones vistes panoràmiques.

Griffith Observatory

Arriba l'hora de dinar i ens dirigim al moll de Santa Mònica (Santa Monica Pier).
Travessar la ciutat en cotxe suposa hores, ja que és una ciutat molt gran. Això si, els conductors en general són molt educats, aquest és un dels fets que ens sorprendrà al llarg del viatge, el seu respecte al conduir.
Una vegada arribem al moll hi trobem un bullici de gent. Aquesta és una zona típica turística i molt comercial, aquí hi ha botigues de souvenirs, restaurants, centres recreatius i atraccions juntament amb artistes ambulants. Als voltants del moll s'inicia la platja de Venice, on es poden veure les típiques cases dels vigilants de la platja. En aquesta zona dinem i aprofitem per fer un volt pel passeig marítim malgrat la calor per acabar passejant pel Third Street Promenade, el carrer comercial més conegut. A mitja tarda recollim el cotxe i emprenem camí cap a Sant Luis Obispo, on passarem la segona nit al país, aquest és un trajecte de 3h. Tornarem a LA en el nostre últim dia a Estats Units per acabar de descobrir la ciutat.

Accés a Santa Monica Pier

Fi de la ruta 66 que es troba en el moll

Caseta dels socorristes

Final del moll

La noria

Platja de Venice
Abans però, aprofitant que ens queda de camí, passem per Malibú. Malibú és coneguda per ser la zona de platja on hi viuen part de les estrelles de Hollywood i altres famosos. És cert, ja que ens trobem alguns barris ballats amb protecció i entre els quals podem entreveure grans cases que tenen accés directe a la platja privada. Caminem una estona per la platja de Malibú aprofitant que ara que ja tomba el dia s'està molt bé!

Platja de Malibú

Posta de sol a l'autopista
Fem el trajecte fins a Sant Luis Obispo on arribem sobre les 10h del vespre, així ja ens trobem a mig camí de San Francisco, i després de sopar ens quedem a dormir a un dels motels típics de carretera que hi ha per la zona.