11.7.19

Estats Units. Dia 10: Monument Valley - Grand Canyon

Divendres 10 d'agost de 2018

Ens despertem a Utah, terra de navajos i després d'esmorzar carreguem el cotxe per anar a visitar Monument Valley. Per poder arribar aquí ens hem hagut de desviar de la ruta turística més popular de California, però si es té temps, val la pena visitar-ho.
Aquest parc no forma part dels Parcs Nacionals dels Estats Units, sinó que pertany als indis navajos i són ells qui el gestionen. L'entrada són 20 dòlars per un cotxe amb quatre passatgers. I immediatament passades les taquilles es troba el centre de visitants on hi ha el mirador principal. Des d'aquest mirador ja s'aprecia el paisatge que es va fer tant famós en els antics westerns.
El principal inconvenient del parc és que el camí de terra que s'ha de seguir per visitar-lo no està asfaltat i no es troba en molt bones condicions. Els propis indis navajos tenen 4x4 que es poden llogar i fan tours per la zona. Nosaltres, amb el mapa que ens han donat a les taquilles, decidim fer la ruta pel nostre compte.

Visitem el parc durant el mati, seguint la ruta marcada amb cotxe, però no arribem a fer-la tota ja que la carretera no està en molt bones condicions i preferim no jugar-nos-la amb el cotxe de lloguer.
A mig matí, després de fer la compra d'alguns souvenirs, marxem direcció al Grand Canyon, on arribem després de dinar a mitja tarda després d'unes 4 hores de viatge.

Visitem Grand Canyon des del South Rim, és a dir, que entrem per la vessant sud. Depen de la direcció des de la qual es ve es pot visitar la part nord, la part sud o fer una ruta. Nosaltres com que només tenim un dia visitem només la part sud. Després de passar per les taquilles d'accés ens dirigim al centre de visitants.

El Grand Canyon és espectacular, el riu Colorado es veu minúscul comparat amb la seva immensitat! La sensació que tenim és que la magnitud d'aquest canyó no es pot arribar a descriure amb paraules ni plasmar en fotografies. Al centre de visitants passen casa 30 minuts un documental sobre el parc i hi ha molta informació sobre excursions i rutes per fer-hi. Una altre opció per visitar-lo és fer una ruta pel riu o llogar un helicòpter per sobrevolar-lo, nosaltres per pressupost no fem cap d'aquestes activitats, però estem segurs que és molt recomanable per poder arribar a captar la immensitat del lloc.
Per la nostra banda, després d'anar a deixar l'equipatge a l'hotel, que està a Tusayan, un poble a 20 minuts del parc, ens dediquem a fer algunes rutes i anar als diversos view points habilitats.
Finalment ens quedem per contemplar la posta de sol sobre les 20h i tornem a l'hotel just a temps per escapar-nos de la única tempesta que trobarem en tot el viatge.
Avui anem a dormir d'hora ja que demà tenim pensat llevar-nos a la matinada per anar a veure la sortida del sol al canyó.