26.8.19

Islàndia, últim dia: Reykjavík

Dijous 8 d'agost de 2019:

Avui és l'últim dia que passem a Islàndia. Som a la capital i aprofitarem el matí per fer una mica de turisme per la ciutat. Decidim acostar-nos amb cotxe cap al centre per poder aprofitar al màxim l'estona. Com hem dit, a Islàndia tot és molt car, però el preu de l'aparcament a la capital no és excessiu. S'identifica per zones, de la 1 a la 4, sent la 1 la més cèntrica i cara. Nosaltres aparquem a la zona 3, i paguem uns 3€ per deixar el cotxe gairebé 5 hores.

Comencem les visites a Harpa, un centre de conferències i concerts conegut pel seu modern disseny. Es troba just davant del port i és possible entrar a dins a fer una volteta. Aquest edifici es troba a prop de Sólfar, el viatger del sol, una escultura que simbolitza un vaixell dissenyada per un conegut artista islandès.

Harpa

Interior de l'edifici

Exterior de l'edifici

Sólar

Deixant la zona del mar, ens endinsem a la ciutat. Ens arribem a veure el llac Tjörnin, envoltat de petites cases, on es troba també l'ajuntament, el Ráðhús Reykjavíkur. És una zona molt tranquil·la tot i estar a ple centre de la ciutat.

Llac Tjörnin

El llac

L'ajuntament

L'ajuntament, al costat del llac

Seguim caminant i anem a veure la Hallgrímskirkja, l'església de la ciutat i també l'edifici més alt de tot el país. És un edifici bonic de veure ja que s'allunya del típic patró d'altres esglésies. En el seu interior, destaca el gran orgue que hi ha.

Interior de l'església

Exterior de l'església

Molt a prop d'aquí hi ha el carrer Laugavegur, un carrer comercial ple de botigues i petits locals. És el lloc ideal per comprar algun record d'Islàndia.

Laugavegur

Continuant pel carrer comercial, trobem la casa del govern, coneguda amb el nom de Stjornarrad. Una de les coses que ens sorprèn és que, tot i ser la capital del país, el centre és ple de casetes baixes i no hi ha aglomeracions de gent enlloc.

La casa del govern

S'acosta l'hora de dinar i, com que hem esmorzat d'hora, ja tenim gana. Aprofitem que som al centre i ens dirigim a la food truck més coneguda del país, la Baejarins Beztu Pylsur. Es va inaugurar el 1937 i, actualment, és el lloc on es poden degustar els millors hot dogs de tot Europa. Nosaltres no ho podem assegurar, però sí que podem dir que eren boníssims!

Baejarins Beztu Pylsur

Els hot dogs

Encara ens queda una estona lliure, i decidim arribar-nos fins a la zona del port vell. És una bona zona per passejar una estona.

El port vell

El port vell, amb l'Harpa al fons

D'aquesta manera acabem les visites a la ciutat. És una ciutat petita i totes les atraccions turístiques són molt properes. Així doncs, és viable visitar-les totes a peu sense necessitat d'agafar el cotxe. Un matí o una tarda és suficient per veure-ho tot, com a molt un dia sencer si es vol fer amb més calma.

Anem a buscar el cotxe i ens dirigim cap a Keflavík, on hi ha l'aeroport. És un trajecte de 40 minuts que ens serveix per despedir-nos d'aquest fantàstic país. A les 6 de la tarda agafem l'avió per tornar cap a casa. Tornem amb les maletes carregades de vivències, noves experiències i moltes petites aventures.