2.2.11

Nàpols, Capri i Pompeya (Itàlia)

27 i 28 de juliol de 2006:

Aquesta vegada viatgem a Itàlia amb autocar, és un trajecte més pesat però molt més bonic, ja que els paisatges mentre travessem el sud de França i la toscana italiana (tornant a passar per Florència, Pisa i Roma) són espectaculars.

Així arribem a Nàpols, la ciutat més poblada del sud d'Itàlia. Al entrar per les afores ens sorpren la gran quantita de deixalles que es troben pels carrers de la perifèria, i que a mesura que ens anem endinsan a la ciutat van desapareixent i tot es veu més net; movent-nos amb autocar també podem comprovar que, com moltes vegades se sent dir, la forma de conduir dels italians o, al menys, d'alguns dels napolitans és bastant temerària (canvis de sentit al mig de la via, passar-se semàfors en vermell...).

Després d'acomodar-nos a l'hotel sortim a explorar la ciutat. Primer arribem fins al Castell dell'Ovo (Castell de l'Ou) a l'illot de Megaride, que està obert al públic i permet visitar la fortalesa, la terrassa amb canons, etc. Després ens dirigim a visitar un altre dels famosos castells de la ciutat, el Castell Maschio Angioino, en el qual hi havia viscut part de la monarquia italiana i que actualment està obert al públic i es pot visitar com a museu. Després ens dirigim a la Piazza Plebiscito on es troba ubicat el Palau Reial de Nàpols i la Basílica de Sant Fransesc de Paula.

Castell dell'Ovo
Castell Maschio Angioino

Façana del Palau Reial

Basílica de Sant Fransesc de Paula

A la tarda anem a donar un volt per la ciutat i recorrem alguns dels seus carrers típics com la Via Toledo, el principal carrer comercial de la ciutat; i en aquesta zona també visitem la Galeria Umberto I. També visitem la Via San Gregorio Armeno, coneguda sobretot pel mercat del Pesebre que s'hi celebra cada Nadal.

Aprofitem també, a última hora, per donar un volt pel passeig maritim abans d'anar a sopar a una típica pizzeria de la ciutat, en la qual ens canten les típiques cançons amb la guitarra mentre sopem.

Nàpols des del passeig marítim

Galeria Umberto I

L'endemà al matí sortim amb transbordador des del port de Nàpols cap a la Illa de Capri, coneguda per ser un destí turístic des de fa temps de gent famosa. Durant el trajecte d'uns 20 minuts fins a la illa podem veure al volcà Vesuvi.

Arribem al port de la ciutat de Capri i, amb uns cotxes descoberts ens enfilem pels carrers de la ciutat fins arribar al centre. Donem un volt per la ciutat, visitem el mirador, alguns dels parcs i Villa Jovis, on es conserven restes d'edificacions romanes. Dinem a l'illa i a la tarda, després d'haver provat la tipica veguda de Limoncello, tornem cap a Nàpols per dirigir-nos a Pompeya.

Transbordador

El Vesuvi

El port

Vista des del mirador

A la tarda ens dirigim a les restes de la ciutat romana de Pompeya, que va ser enterrada per l'explosió del volcà Vesuvi l'any 79 dC. Visitem les restes de la ciutat i ens expliquen com era la vida abans de l'eropció del volcà; ens enseyen que ja existien els llocs de menjar ràpid, les portes correderes, els sistemes de clavegueram... També podem veure el Fòrum i l'Amfiteatre de Pompeya, el temple d'Apolo, la Basílica, les termes, el temple de Júpiter, etc; alguns es troben en un millor estat de conservació que els altres. Però un dels elements que ens sorpen més són les figures humanes que s'han trobat conservades gràcies a la cendra i els sediments de l'eropció.