3.8.11

Catalunya Nord (Sud de França)

1 i 2 d'agost de 2011:

Ver Catalunya Nord (Sud de França) en un mapa más grande

Sortim a les 7:30 de Vic en direcció cap a la Catalunya Nord, passant per Ripoll i Camprodon. La primera parada que fem és a Prats de Molló, poc després de passar la frontera de França. Aquí ja es parla totalment el francès, ni resta del català per enlloc. És un poble petit però que val la pena visitar. Com a la gran part de França, les cases estan pintades amb colors molt vius que contrasten entre ells.

Entrada al casc antic

Casc antic

Cases típiques pintades

Tot seguit continuem el nostre camí cap a les Gorges de la Fou, 2km abans d'arribar a la localitat d'Arles sur Tech. Es poden visitar gràcies a una passarel·la d'1 metre d'amplada que han habilitat. La durada del recorregut és de 1 hora i mitja caminant (anar i tornar) i el preu és de 8€. Aquí les parets de la muntanya s'alcen al costat de la passarel·la fins molts metres amunt i es pot veure el riu que passa per sota, formant petites cascades també.

Recomanem visitar-les a hores no puntes (obren a les 10h) per poder anar amb més tranquil·litat i no haver-se de parar continuament per deixar passant la gent, ja que com hem dit la passarel·la només té 1 metre d'amplada. Nosaltres vam començar la ruta a les 10:15 i va ser una hora ideal, amb molt poca gent (especialment a l'anada).

Aparcament a les Gorges de la Fou

Primer tram

Entrada a les gorges

Esquema de les gorges

No gaire lluny d'aquí es troba el poble de Ceret. És un poble petit i molt tranquil, amb carrers estrets i cases pintades amb colors molt vius. És conegut pel famós museu de Pablo Picasso on també hi ha obres de Matisse. Aquí es pot visitar també el Pont del Diable, que es troba a les afores del poble i que també és molt conegut.

Centre de Ceret

Pont del Diable, a les afores

Seguidament, agafem rumb cap a Collioure, un poble de la costa on tenim l'hotel. Deixem les maletes i descarreguem totes les coses. Abans de visitar-lo, però, ens arribem fins a Elna per anar a visitar la Maternitat suïssa d'Elna, on van néixer molts nens de dones refugiades de la Guerra Civil. Ara està habilitat com a museu. Obre només durant les tardes (de 14 a 19h) i l'entrada val només 2€. Allà s'hi pot veure una exposició sobre la història del lloc i la seva fundadora.

La Maternitat d'Elna

Interior

Part de l'exposició

De tornada cap a Collioure passem per Argeles sur Mer, el poble que hi ha al costat, on hi havia hagut el camp de refugiats a la platja. Actualment, però, ja no en queden restes.

De nou a Collioure ja, ens acabem d'instalar. Sortim a donar un volt per veure el poble. Com altres pobles que hem visitat durant el nostre camí hi destaquen els carrers estrets i plens de mil i un colors. A diferència dels altres però, aquest és més turístic degut a que està a primera línia de mar i té atractius turístics com l'església, el Castell Reial i la capella de Sant Vicenç.

L'hotel on ens allotgem

Panoràmica de Collioure

L'església

Vistes des del castell

Tot marxant cap a casa ja, seguint la carretera de Banyuls passem per altres localitats de la costa amb molt bones vistes. Seguim en direcció Portbou, Llançà... i finalment ens arribem a Besalú, on ens quedem a dinar i a visitar el poble. Ja som en terres catalanes i aquí és on acaba la nostra estada pel sud de França.