11.1.12

Dublín - 3a part

Dia 9 de desembre:

Avui ens despertem amb tranquil·litat i sense presses. Apofitem el matí per anar a comprar a una botiga de souvenirs que vam veure ahir a Grafton Street, no gaire lluny de l'hotel.

Després, tot seguint el riu, anem caminant cap a la zona del Phoneix Park (el parc urbà més gran de tot Europa ja que té més de 700 hectàrees). Aquesta és la visita més allunyada que tenim de l'hotel i està a una mitja hora caminant. A mig camí també veiem l'edifici de Four Courts, la seu del tribunal suprem d'Irlanda, que està a la vora nord del riu Liffey.

Four Courts

De camí al Phoenix Park

Visitem una part del parc, ja que és massa gran com per fer-lo tot, i estem de sort perquè el dia acompanya força i aquí s'hi està molt bé. De fet decidim dinar en aquesta zona i gaudir una estona més d'aquest lloc, més concretament de la zona del monument Wellington, on també es deixen veure alguns esquirols.

Phoenix Park

Esplanada d'herba al Phoenix Park

Wellington Monument

A la tarda ens dirigim cap a la Presó de Kilmainham, una antiga presó reconvertida en museu on molts dels liders de les revoltes de la independència van estar tancats i executats. Actualment s'hi han grabat vàries pel·lícules (com En nombre del padre). La visita a la presó és obligatoriament guiada i gràcies a la tarifa d'estudiant ens costa només 2€.

Exterior de la presó

Sala central

Passadís de la presó

La última visita que fem avui és a la Guinness Storehouse, el museu de la famosa cervesa Guinness. L'entrada ens costa 8,60€ (també amb tarifa d'estudiant). Aquí hi ha 7 plantes dedicades a la història i a l'elaboració de la cervesa negra i és la principal atracció de la ciutat de Dublín. A més, amb el preu de l'entrada et regalen una cervesa Guinness a la última planta de l'edifici (al Gravitity Bar), on hi ha un bar amb visites sobre tota la ciutat.

Interior del museu

Gravitity Bar, a la última planta

Acabem el nostre penúltim dia a la ciutat. Demà a mitja tarda agafem l'avió de tornada cap a Barcelona. Abans, però, acabarem de fer les últimes visites que ens queden pel centre.