10.1.12

Dublín i Howth - 2a part

Dia 8 de desembre:

Ens llevem d'hora per aprofitar el primer dia sencer a la ciutat i anem cap a Howth, un poble pescador a 13 km de Dublín. Per arribar al poble agafem el DART (3,70€ anada i tornada), un tren que recorre la costa al voltant de la ciutat; i en 25 minuts arribem.

DART i vies

Al arribar a l'estació agafem un dels mapes gratuïts i comencem la ruta. Només sortir ja veiem que el temps no ens acompanya, aquest és un matí de molt vent i pluja, tot i així seguim endavant. Primer recorrem el port i visitem una mica el poble (església, cementiri...). Un altre dels elements caracterítics de Howth són els penya-segats, inciem una ruta per veure'ls d'una mitja hora. De tornada visitem l'espigó i la zona de barques de pesca on trobem lleons marins!

L'espigó i el port

La platja i els penya-segats de fons

Cases al voltant dels penya-segats

Detall d'una roca en el mar des del penya-segat

L'església del poble

El cementiri

Un dels lleons marins

Finalment, abans de marxar del poble, anem a veure el seu castell, mig en ruines, que també acull de forma permanent un Museu del Transport (tot i que el museu no el visitem).

El castell de Howth

Una de les torres del castell

Tornem per dinar de nou a Dublín, i ens tornem a passejar pel centre fins arribar al St. Stephens Green Park, una de les zones verdes del centre de la ciutat. Abans però, caminant pel centre ens trobem amb l'estàtua de la Molly Malone (a Grafton Street), que representa la protagonista d'una cançó que és tot un himne a Irlanda.

Molly Malone

St. Stephen's Green Park

Sense ganes d'acabar el dia, anem a visitar el Trinity College (la Universitat), veiem els seus jardíns i instal·lacions, però sobretot ens fascina la bilblioteca i el seu museu (8€ l'entrada): on hi ha el llibre de Kells, una meravella molt valorada, i a part, aquesta biblioteca és la que es pot veure a les pel·lícules de Harry Potter.

Pati del Trinity College

Biblioteca

I aquí acaba el nostre segon dia a la ciutat!