1.9.14

Costa de Guipúscoa. 3r dia

Dijous 28 d'agost de 2014:

Avui és l'últim dia pel País Basc. Ens llevem d'hora i deixem les maletes guardades a l'hotel per poder continuar amb les últimes visites. Agafem l'autobús (el que fa la ruta Zumaia-Donostia, també) i en qüestió de 10 minuts arribem a Zumaia. Durant el trajecte passem també per Getaria, la població que vam visitar el primer dia. És una carretera molt maca de recórrer, ja que passa just pel costat de la costa i ofereix molt bones vistes.

L'autobús ens deixa a la zona propera al riu, que és la zona que visitem primer. Els canvis de marea del mar provoquen que el riu perdi gran part d'aigua durant algunes hores del dia i que les barques hagin d'estar lligades per evitar que es moguin de posició.

Zumaia. Zona del riu

Les barques en hora de marea alta

Les barques en hora de marea baixa

Seguidament ens enfilem cap al centre del poble i passem per San Juan Iturria, un dels altres escenaris de la pel·lícula Ocho Apellidos Vascos, on es van rodar les escenes de la manifestació. Aquesta localitat és on està gravada gran part de la pel·lícula i se senten forces visitants comentant coses sobre aquest film.

San Juan Iturria

Continuem la visita i després de passar per l'església del poble ens dirigim cap a la platja d'Itzurun, una platja molt tranquil·la i envoltada de penya-segats. Just a sobre d'un d'aquests penya-segats és on es troba l'ermita de San Telmo, situada en un paisatge únic i que també forma part d'un dels escenaris del rodatge de la pel·lícula.

Platja d'Itzurun

Ermita de San Telmo

Interior de l'ermita

Detall curiós a l'entrada de l'ermita

Vistes des de San Telmo

Detall de la platja d'Itzurun

Ermita de San Telmo

De nou al centre del poble, seguim el riu fins a la seva desembocadura, on també hi ha el far de Zumaia. Aquesta zona ofereix molt bones vistes dels penya-segats. De fet, en aquesta població és on comença la ruta dels penya-segats que s'estén fins a Deba i Mutriku.

Penya-segats de Zumaia

Al migdia tornem cap a Zarautz a recollir les maletes i aprofitem, també, per dinar. Després agafem l'autobús fins a San Sebastián i passem per davant l'estadi d'Anoeta. A Gipuskoa Plaza agafem el bus del primer dia (l'E21 de la companyia Ekialdebus) que ens porta cap a Hondarribia. El nostre vol no surt fins a quarts de 9 del vespre, així que decidim fer una visita al casc antic d'aquest poble fronterer amb França, que es troba a 5 minuts caminant de l'aeroport.

Hondarribia des de la costa amb vistes d'Hendaya (França)

Casc antic d'Hondarribia

Plaça d'Hondarribia

Aeroport de San Sebastián, situat a Hondarribia

D'aquesta manera posem final a l'escapada de 3 dies per la costa de Guipúscoa. Hem visitat la mítica Donostia i petits pobles de tradicions arrelades, hem degustat la gastronomia típica de la zona i el temps ens ha deixat seguir els nostres plans sense problemes.

Hi tornarem, més aviat o més tard, però hi tornarem.