30.7.15

Cap de Creus

27 - 29 juliol 2015:

Primer dia:

Aquesta vegada decidim visitar la zona del Cap de Creus. Coneixiem el poble de Cadaqués, però no la resta de parc natural.

Arribant, ja que encara no podem entrar a l'hotel, decidim anar a la zona de S'Alqueria, més concretament a la cala S'Alqueria Gran, una platja força frequentada per la gent d'aquesta urbanització. Aquí hi passem unes horetes, fins que aprofitem per fer alguna altra visita abans de dinar.

S'Alqueria Gran

Ens arribem, doncs, al Far del Cap de Creus. La carretera fins aquí i el paisatge és insòlit. És una carretera estreta, sense senyalització, amb un asfalt que deixa bastant a desitjar, per on no es pot córrer, però que per aquest motiu li dóna un aire d'allò més especial. El paisatge també sorprèn, muntanyes escarpades, gairebé sense arbres i amb unes roques amb formes estrambòtiques que van inspirar a Dalí en les seves obres. En definitiva, un paisatge que no trobem enlloc més de Catalunya.

Arribats al far, on també hi ha un bar i un restaurant, aparquem el cotxe i sortim a veure les vistes que ens ofereix. Són fantàstiques. Es pot veure el mar, les cales amagades entre les roques i les vistes d'altres zones del Cap de Creus.

Vistes des del far

Vistes des del far cap a Cadaqués

Cales amagades entre les roques

De tornada cap a Cadaqués, aprofitem per parar-nos a Port Lligat, on hi ha la casa de Salvador Dalí. Aquí hi ha força turisme. És una cala amb força barques i, per aquest motiu, poc freqüentada per banyistes. És molt bonica de veure i passejar-hi una bona estona.

Barques a Port Lligat

Vistes de Port Lligat, amb la casa de Salvador Dalí a l'esquerre

Port Lligat

Cala de Port Lligat

Decidim dinar a Cadaqués i dediquem la tarda a visitar aquesta població. Donem un volt pel centre, ple de botigues, i pels seus carrers amb tant d'encant.

Cadaqués

Entrada al poble de Cadaqués, on tenim l'hotel

Segon dia:

Avui ens llevem d'hora amb la intenció de passar el dia a una de les cales més boniques del Cap de Creus, la Cala Jugadora. La gran majoria de cales d'aquesta zona són molt verges, sense cap mena de servei, apartades de qualsevol nucli urbà i carretera i, per aquest motiu, gairebé totes estan catalogades com a platges nudistes.

Sortim en direcció cap el Far del Cap de Creus i, poc abans d'arribar-hi, en un dels últims revolts, deixem el cotxe. Des d'aquí ja visualitzem la cala a la llunyania, però arribar-hi ens és una autèntica aventura. No hi ha cartells que indiquin el camí ni com arribar-hi. A l'hotel ens comenten que això està a fet a propòsit, per preservar aquestes petites zones verges i així evitar les aglomeracions i el turisme en massa.

Mica en mica, doncs, anem intentant deduïr el camí, havent de recular en alguns trams però, finalment, després d'uns 20 minuts aconseguim arribar. Realment ha valgut molt la pena arribar-hi d'hora, ja que podem disfrutar de la cala per a nosaltres sols durant una estoneta.

Cala Jugadora

Eriçó de mar a la cala
La cala, a primera hora

Vistes de la cala des de la carretera, on deixem el cotxe

A la tarda, cap el tard, tornem cap a Cadaqués. Avui, ja que som a un poble de costa, aprofitem per sopar a un dels restaurants de peix que ens han recomanat a l'hotel, Es Balconet. Fantàstic! Després aprofitem per anar a fer un còctel al bar Boia Nit, un dels més mítics del poble i on treballa el millor cocteler d'Espanya.

Tercer dia:

Avui tornem cap a casa. Abans, però, no deixem perdre la oportunitat de visitar altres pobles del Cap de Creus. Sortint de Cadaqués, enfilem camí cap El Port de la Selva, un poble més aviat tranquil, que per les seves cases blanques recorda una mica a Cadaqués. Això si, no és ni de tros tant turístic com el primer.

Seguidament, decidim arribar-nos també a Llançà, a la zona de la platja. Aquí aprofitem per dinar abans de fer la última visita d'aquests dies. Anem al Monestir de Sant Pere de Rodes, que ofereix molt bones vistes de El Port de la Selva.

Monestir de Sant Pere de Rodes

Aquí acaba la nostra estada pel Cap de Creus. Amb tres dies hem tingut temps per visitar-lo gairebé tot. Definitivament és un lloc únic i diferent. De ben segur que tornarem!