13.9.15

Budapest. 2n dia

Dilluns 7 de setembre de 2015:

Comença el nostre primer dia de turisme per Budapest. Primer de tot, anem a una casa de canvi a fer el canvi de moneda i, després de fer un bon esmorzar, ens dirigim cap a l'edifici més conegut de la ciutat: el Parlament (Országház), que es troba just a davant del riu.

Tal i com ens van recomenar en algun fòrum de viatges, ja haviem comprat les entrades per fer la visita guiada per Internet, a la pàgina web de Jegymester. S'ofereixen visites guiades en tots el idiomes al llarg del dia i només cal seleccionar aquell que es vol. En el nostre cas, vam triar la visita guiada en espanyol de les 10:15 del matí, seleccionant la tarifa de ciutadants de la Unió Europea d'entre 6 i 24 anys (els ciutadants no residents a la Unió Europea tenen l'entrada més cara). Ens va sortir per 1.000 Ft (uns 3€) cada un, ja que sense el descompte jove ens hagués costat el doble (2.000 Ft).

Ben puntual, doncs, comencem la visita guiada que dura 45 minuts. L'edifici és majestuós, tant per fora com per dins, i no és d'estranyar que sigui el tercer Parlament més gran del món. Veiem l'escala i l'entrada principal, la cambra alta, la sala de la cúpula, etc. És realment una visita imprescindible per a qualsevol que visiti la ciutat.

Sortint, ens dirigim a veure el Monument de les sabates, situat a pocs metres del Parlament, a davant del riu. Es tracta d'un monument format per una setentena de parells de sabates de ferro que fan referència a l'holocaut jueu de la Segona Guerra Mundial. Representen les víctimes que van ser assassinades i que van llençar brutalment al riu, tot traient-los abans les sabates.

Seguim caminant una estona pel riu, des d'on veiem el Pont de les Cadenes (Lánchíd), el més emblemàtic i antic de la ciutat, que uneix la part de Buda i Pest. D'aquí és d'on surten els vaixells que fan excursions pel riu.

Prop d'aquí, agafem el tramvía que ens deixa prop de la Basílica de San Esteban (Szent István bazilika), la principal de la ciutat. Les seves dimensions són enormes i decidim entrar-la a veure. Només es paga per pujar a les torres, tot i que a l'entrada s'ha de fer una petita donació obligatòria de 200 Ft (no arriba a 1€).

S'acosta l'hora de dinar i decidim fer-ho prop d'aquí, a Deák Ferenc tér, una plaça força concorreguda per on passen totes les línies de metro de la ciutat. Aquí també hi ha la Budapest Eye, una nòria gegant.

A la tarda visitem la Gran Sinagoga (Dóhany utcai zsinagóga) i la veritat és que el nom li fa tots els honors. És la segona sinagoga més gran del món, després d'una de Nova York, i té més de 3.000 seients. Per dins és enorme i té molt encant. A la part de darrere, hi ha un petit jardí amb un salce de metall en record de les víctimes jueves que van ser assassinades pels nazis. A cada fulla hi consta el nom d'una d'aquestes víctimes. L'entrada inclou la visita tant a l'interior de la sinagoga com al parc memorial i costa 2.700 Ft (uns 8€) presentant el carnet IYTC, el carnet jove internacional, que vam decidir fer-nos abans de marxar.

Seguidament, anem a un dels cafès més famosos de tota la ciutat: el Cafè New York (New York Kávéház). Es va inaugurar el 1984 i manté l'esperit de construcció d'aquells anys. Val realment la pena entrar i prendre alguna cosa, encara que els preus estiguin una mica inflats degut a la seva merescuda fama. Per a que us en feu una idea, dues llimonades ens van costar 4.345 Ft (uns 13€).

Des d'aquí, agafem un tramvía que ens porta fins a un extrem de l'Illa Margarita (Margit-sziget), una petita illa al mig del riu. És un bon lloc per passejar i es veu a molta gent corrent i practicant esport. Des d'aquí també hi ha molt bones vistes del riu i dels edificis del seu voltant.

D'aquesta manera acabem el nostre primer dia per Budapest. Dinem a prop de l'hotel i anem a descansar. Demà visitarem la zona de Buda, la part més antiga de la ciutat.