14.9.15

Budapest. 3r dia

Dimarts 8 de setembre de 2015:

Avui al matí visitem la part dreta del Danubi: la part de Buda. Aquí el metro és força més escàs i lluny de la zona més turística, així que la millor opció per visitar-ho és arribar-s'hi amb el bus número 16, que surt de Deák Ferenc tér. La millor parada per baixar és Dísz tér, ja que et deixa prop de tots els llocs més concorreguts.

Un cop aquí, doncs, anem cap el Castell de Buda (Budai Vár), a 5 minuts caminant de la parada. Des d'aquí hi ha unes vistes fantàstiques de la zona del riu, amb el Parlament i els diversos ponts que uneixen les dues parts de la ciutat. Dins del castell hi ha un museu, que com que no és del nostre interès no visitem, però l'accés als jardins és gratuït i hi donem un volt.

Vistes des del Castell de Buda

A continuació, ens dirigim a l'església de Matías (Mátyás templom) y al Bastió dels Pescadors (Halászbástya), que està de costat. Són uns 10 minuts caminant des del Castell de Buda i, com tot el que hem anat veient de la ciutat, és d'unes dimensions sorprenents.

L'entrada inclou la visita als dos llocs i amb el carnet IYTC ens costa 1.000 Ft (uns 3€). L'església de Matías sorpren molt per dins, té una decoració molt detallada. De fet, ens agrada més aquesta que la basílica de San Esteban que vam visitar ahir, tot i que aquesta última és la principal de Budapest.

Després de contemplar les seves pintures i els seus mil i un racons, anem a contemplar les vistes des del Bastió dels Pescadors, un mirador amb torres que ofereix unes perspectives úniques de la zona de Pest.

Com que encara queda una estona per dinar, ens disposem a fer la visita a un dels museus del qual n'haviem llegit molt bones crítiques: Hospital in the rock (Sziklakorhaz). És un antic hospital búnquer que va funcionar durant la 2a Guerra Mundial i que, avui en dia, amb figures de cera recrea com era el dia a dia en el seu interior. La visita guiada dura 1 hora i és en anglès. Un cop més, amb el carnet IYTC tenim descompte i l'entrada ens costa 1.800 Ft (uns 5,50€). A dins no es poden fer fotos, així que les que us mostrem són les que facilita el mateix museu a Internet.

Dinem aquí a la zona de Buda i a la tarda tornem cap a Pest per visitar el Mercat Central (Nagyvásárcsarnok) on hi ha els productes típics del país, com la paprika, que nosaltres coneixem com a pebre vermell. A la segona planta hi ha un munt de paradetes amb souvenirs i altres productes típics, i és on aprofitem per comprar-ne alguns. Fins aquí hi arribem amb la línia verda de metro, inaugurada el 2014.

Sortint del mercat, enfilem camí cap a Váci utca, un dels carrers més importants de Budapest. És un carrer peatonal del tot comercial amb molt d'encant. El carrer, que comença al Mercat Central, acaba a la plaça Vörösmarty (Vörösmarty tér), on hi ha un dels altres cafès importants de la ciutat, el Cafè Gerbeaud, i on també comença la segona línia de metro més antiga del món, la línia groga.

Váci utca

Plaça Vörösmarty

Façana del cafè Gerbeaud

Interior del cafè Gerbeaud

Rètol a l'estació de metro de Vörösmarty

Aquí acabem les visites turístiques d'avui, però encara ens queda una última cosa a fer. Ahir, mentre passejàvem pels voltants del riu, vam comprar entrades per fer un sopar en un dels molts vaixells-restaurant que ofereixen aquest servei a la ciutat. Vam escollir la companyia Legenda, ja que ens l'havien recomanat molt. Ofereixen un sopar de 4 plats a escollir i la ruta dura 2 hores i mitja, mentre el vaixell (totalmente de vidre per tal que es puguin observar les vistes) va recorrent el riu Danubi. Comença a les 19:45 i acaba a les 10:15. És una de les activitats imprescindibles a l'hora de visitar la ciutat de Budapest ja que les vistes que ofereix de nit amb els edificis il·luminats són úniques.

Sortim més que satisfets del sopar i anem cap a l'hotel podent aprofitar, encara, el tranport públic diürn, que tanca a les 11. Demà, ben d'hora, agafarem un tren internacional i visitarem Viena.