14.9.15

Viena en 9 hores

Dimecres 9 de setembre de 2015:

Quan vam tenir la idea de fer el viatge a Budapest, vam llegir que molts turistes aprofitaven també per visitar altres capitals properes com Viena o Bratislava, així que no ens ho vam pensar dues vegades i vam decidir que un dia ens escaparíem a fer una visita llampec a Viena.

Unes setmanes abans vam comprar els bitllets de tren per Internet, a la pàgina web de MÁV-START, ja que ens havien informat que en alguns casos pot resultar caòtic comprar-los el mateix dia a l'estació a causa de les interminables cues que es formen. La pàgina web et proporciona un codi que, posteriorment, s'ha d'introduir en unes màquines grogues de l'estació i aquestes imprimeixen els bitllets.

Així doncs, agafem un tren que surt de l'estació de Keleti de Budapest a les 7:10 del matí i que arriba a l'estació de Westbahnhof de Viena a les 10:12. En total, unes 3 hores de viatge, en un tren de la companyia OBB (companyia austíaca), que ens surt per 37€ cada un anda i tornada.

Cal dir, també, que enxampem el caos dels refugiats sirians, però això no ens és un problema per fer el trajecte, encara que uns dies enrere es van suspendre tots els trens internacionals que sortien d'aquesta estació. La presència dels refugiats a l'estació és més que evident, n'hi ha per tot arreu i això ens obliga a pujar al tren travessant les vies ja que les andanes estan del tot atapaïdes.

Sortim, doncs, sense problemes i a les 10 i poc ja som a Viena. Decidim comprar un abonament de tranport de 24 hores (7,60€) ja que ens surt més a compte que anar comprant bitllets individuals. Aquest inclou el metro, el bus i el tramvía de la ciutat de forma ilimitada.

Amb 9 hores per la ciutat no ens sobre gaire el temps si volem veure força cosa, així que decidim no entrar a museus ni fer visites guiades, sinó que traurem profit del transport públic i caminarem pel centre veient la zona més turística de la ciutat.

Agafem el metro per anar cap el centre i baixem a la parada Herrengase, on hi ha el Palau Hofburg, que acull un museu relacionat amb la vida de Sissi. D'aquí, tot caminant, ens dirigim cap el carrer Graben, un dels carrers peatonals més coneguts de Viena, on hi ha la columna de la Peste, una columna de l'època barroca.

Palau Hofburg

Carrer Graben

Columna de la Peste

A quatre passes d'aquí trobem la Catedral de San Esteban, la principal de la ciutat de Viena i baixem pel carrer Kärntner, el més famós i conegut de tots, fins a l'Òpera. Aquest carrer està ple de botigues força selectes així com també de botigues de souvenirs, on aprofitem per comprar els mítics bombons Mozart. És una zona força concorreguda i amb molts turistes.

Catedral de San Esteban

Façana principal

Òpera

Façana principal de l'Òpera

Just aquí davant agafem el tramvía 71 que ens deixa a l'entrada del Palau Belvedere, que es va construir com a residència d'estiu i que compta amb uns jardins immensos. L'entrada als jardins és gratuïta, així que no deixem perdre aquesta oportunitat.

Agafant el mateix tramvía, tornem a la zona de l'Òpera per dinar, ja que és una zona amb força restaurants i bars, i aprofitem per anar a fer les postres al mític Cafè Sacher, on es pot degustar el típic pastís de xocolata d'Àustria, el pastís Sacher.

A continuació, agafem el tramvía 1 i recorrem la zona del Ring, l'avinguda que envolta el centre de Viena i on hi ha molts dels edificis emblemàtics de la ciutat, com el Parlament, el Rathaus (l'ajuntament) i la Universitat.

Parlament

Rathaus

Aquestes són les visites que teniem pensades, però veient que encara ens sobren un parell d'horetes per agafar el tren de tornada a Budapest, amb el metro ens arribem a Prater, el parc d'atraccions més antic del món.

Així acabem el nostre dia intens per Viena. Han estat 9 hores en aquesta ciutat i hem pogut conèixer els indrets més coneguts.

A les 18:48 tornem cap a l'estació de Westbahnhof i agafem el tren de tornada a Budapest. Arribem a les 21:54 i anem cap a l'hotel a descansar. Avui ens hem llevat d'hora i el nostre cos ho comença a notar. Per comensar-ho, però, demà ens prendrem el matí de forma relaxada en un dels banys termals de Budapest.