15.9.15

Budapest. 5è dia

Divendres 11 de setembre de 2015:

Últim dia a Budapest. Avui el dia es desperta molt gris. Acabem de fer maletes i sortim cap a fer la última visita que ens queda a la ciutat.

Anem fins al cantó de Buda i, com que no s'hi arriba amb metro, a Astoria agafem el bus 7 fins a Búsúlo Juhász i aquí agafem el 27, que puja fins a dalt del turó Gellért, on hi ha la Ciutadella. És el punt més alt de la ciutat, des d'on hi ha molt bones vistes, tot i que amb el dia que fa, les vistes es queden una mica limitades.

També és on hi ha l'estàtua de la Llibertat (Szabadság Szobor), construida en memòria de la conquesta soviètica d'Hongria durant la 2ª Guerra Mundial.

Tornem cap al centre de Budapest i, com que cau alguna gota, decidim parar a fer un cafè en un bar. Quan para de ploure, agafem el metro i anem a fer una visita que ens havia quedat pendent, l'Òpera, situada a l'avinguda Andrássy (Andrássy út), una avinguda declarada Patrimoni de la Humanitat. La línia groga de metro, la més antiga de la ciutat, la recorre tota de punta a punta.

Òpera

Entrada de l'Òpera

Avinguda Andássy

D'aquesta manera acabem el nostre viatge de 6 dies per Budapest. Recollim les maletes a l'hotel i marxem cap a l'aeroport. A les 20:15 surt el nostre vol cap a Barcelona, on arribem abans de les 11 de la nit.

Ha estat una ciutat que ens ha agradat molt i, de fet, ha superat les expectatives que teníem. La recomanem molt! Ens ha encantat la perla del Danubi, com es coneix la ciutat.