28.3.16

Roma. 2n dia

Dimecres 23 de març de 2016:

Després de ben descansar tota la nit, encarem el primer dia sencer a Roma. Avui farem una ruta caminant per alguns dels barris amb més encant de la ciutat.

Passem per davant del Colisseu per anar al Circo Massimo, un antic estadi on es feien carreres de carros a l'Antiga Roma. És una llàstima, però, que es conservi en tan mal estat. Actualment és una esplanada en la qual queden ben poques restes de les construccions que hi havien. Tot i així, com que ens venia de camí per anar a fer les visites d'avui, hem decidit passar-hi.

Les restes de les úniques construccions que queden al Circo Massimo

Circo Massimo

Travessem l'esplanada pel mig intentant imaginar com devia ser a l'antiguitat i ens dirigim cap a l'església de Santa Maria de Cosmedin, on es troba la famosa Boca de la Veritat, que s'ha guanyat la fama per aparèixer en algunes pel·lícules antigues. Aquí és típic fer-se una foto i, per aquest motiu, es formen petites cues. Diuen que mossega la ma d'aquell que menteix i tothom que passa per allà no dubta en posar-ho a prova.

La plaça situada davant l'església

La boca de la veritat

Santa Maria de Cosmedin

Un cop aquí, pel costat del riu Tevere, anem a donar una volta pel Ghetto jueu, un barri de carrers estrets i plens de colors, amb molt d'encant. En aquesta zona és on hi ha la Sinagoga, el Portico d'Ottavia i el Teatro di Marcelo, que recorda una mica al Colisseu tot i que en un estat força més ruinós i en el qual no es pot accedir en el seu interior.

Sinagoga
Teatro di Marcelo

Un dels racons del Ghetto jueu

També és una zona de restaurants i petites botigues, cosa que fa realment agradable passejar per allà. És on hi ha, a més, la Fontana delle Tartarughe (font de les tortugues), que té fama per ser una de les més boniques de la ciutat.

Font de les tortugues
Detall de la font de les tortugues
Un dels carrers del Ghetto jueu

Després de passar una estona en aquesta zona, travessem el riu tot veient l'illa Tiberina i anem a la zona de Trastevere. És un dels barris més antics i amb més encant de Roma, caracterític per les seves cases i carrers antics. Aquí és on hi ha l'església de Santa María in Trastevere, una de les més conegudes de la ciutat.

Illa Tiberina

Un dels carrers de Trastevere

Santa Maria de Trastevere

Molt a prop d'aquesta zona es troba el Gianicolo, un dels turons de Roma, així que no deixem perdre la oportunitat i ens hi arribem. Des d'aquí hi ha molt bones vistes de la ciutat i hi ha una font que recorda una mica a la Fontana di Trevi, la Fontana dell'Acqua Paola

Vistes des del Gianicolo

Fontana dell'Acqua Paola

Dinem en aquesta zona aprofitant la gran quantitat de restaurants que hi ha i, a la tarda, ens dirigim al Campidoglio, un petit turonet amb vistes del Fòrum Romà i on també es pot veure l'escultura de la lloba capitolina.

Campidoglio

Vistes des del Campidoglio cap el Fòrum Romà

Plaça del Campidoglio

Lloba capitolina

A Roma les distàncies entre les zones turístiques són curtes i tot es pot fer bé caminant sense massa necessitat d'agafar transport públic. Per això, aprofitant que hem acabat les visites que teníem programades per avui i tenint en compte que encara és d'hora, anem a treure el cap a la Fontana di Trevi

Fontana di Trevi

Aquí acabem les visites d'avui. Aprofitem per descansar als bancs de la Fontana tot veient com la gent tira la moneda a la font. Resulta d'allò més divertit i entretingut!

Ara ens toca a anar a dormir d'hora ja que demà a primera hora del matí tenim entrada reservada per visitar els museus del Vaticà.