28.3.16

Roma. 3r dia

Dijous 24 de març de 2016:

Avui visitem el Vaticà. Com que és la zona que ens queda més allunyada de l'hotel i ho visitem a primera hora del matí, agafem el metro per arribar-hi. Vam decidir no agafar cap abonament de transport ja que vam preveure que no l'amortitzariem, així que comprem un bitllet senzill (1,50€) per anar-hi.

Tal i com ens van recomenar, ja teníem les entrades pels museus comprades per Internet per evitar fer cua, així que entrem directament (16€/persona). Els museus són enormes i tot i ser les 9 del matí ja hi ha força gent. L'entrada general inclou la visita als museus i a la capella sixtina, que realment és impressionant.

Interior dels museus

Pati interior dels museus

Una de les sales dels museus

Sortida dels museus

Hem passat més de dues hores als museus i quan sortim ens dirigim cap a veure la Basílica di San Pietro, però ens hem d'esperar una estona ja que avui el Papa està fent una missa coincidint amb la Setmana Santa i no es pot accedir fins que s'acabi. Després d'una estona d'espera i de passar el control de seguretat podem entrar i contemplar la majestuosa basílica, en la qual hi ha la Pietat de Miquel Àngel.

Interior de la basílica
La Pietat de Miquel Àngel

A la sortida, contemplem una estona la plaça i les seves fonts. És enorme i hi ha un munt de cadires i de valles ja que aquests dies els Papa fa diferents mises.

Basílica di San Pietro

Plaça del Vaticà

Centre de la Plaça del Vaticà

Deixem la zona del Vaticà i passant pel Castell de Sant'Angelo ens dirigim cap el centre. Abans, però, fem una parada per dinar ja que la visita del matí ens ha ocupat molta estona i la gana ja es comença a notar.

Castell de Sant'Angelo

A la tarda anem a la Piazza Navona, una plaça plena de pintors i molt maca per les seves tres fonts. Està plena de restaurants i bars amb terrasses a l'exterior per poder gaudir de les fantàstiques vistes.

Una de les fonts de Piazza Navona

Restaurants a Piazza Navona

Vistes de la plaça

Aprofitant que som aquí i que hi ha força botigues de souvenirs, aprofitem per comprar-ne algun mentre anem de camí cap a la pròxima visita que avui teníem pensada, el Panteó, un dels edificis més ben conservats de l'Antiga Roma.

Exterior del Panteó

Interior del Panteó

Tot i que no fa gaire estona que hem dinat, no podem deixar perdre la oportunitat de tastar els famosos gelats italians, així que ens dirigim cap a la gelateria més important i antiga de la ciutat, situada prop del Panteó, la gelateria Giolitti. Allà fan gelats de molts gustos diferents i també ofereix el servei de cafeteria i pastisseria. Nosaltres ens decidim per alguns dels gustos més típics d'Itàlia: Limoncello i Nocciola (avellana).

Exterior de la gelateria

Alguns dels gelats

Tot degustant el gelat, anem fent camí cap a Piazza di Spagna, on hi ha l'església de Trinità dei Monti. Durant aquestes setmanes l'estan restaurant, així que una part ens la trobem amb bastides. Per sort, però, aquestes no afecten gaire la vista de l'església. Decidim pujar les escales per visitar-la i gaudir de les fantàstiques vistes que ofereix.

Església Trinità dei Monti

La font de la Piazza di Spagna

Vistes des de l'església

De tornada, passem per la Fontana di Trevi un altre cop i aquesta vegada la veiem il·luminada. És fantàstica. Aprofitem, també, per tornar a tirar la moneda!

D'aquesta manera acabem el penúltim dia a la ciutat. Avui hem visitat moltes coses i, tot i que la proximitat entre els diversos llocs ens ha posat les coses fàcils, estem rebentats. Decidim, doncs, sopar per aquí a prop abans de tornar a l'hotel.