17.7.16

Delta de l'Ebre (2)

5 - 7 juliol 2016:

Tornar al Delta de l'Ebre sempre és un plaer. Al costat de casa, però quins paisatges tant diferents dels que estem acostumats a veure! Aquesta vegada, doncs, aprofitant un regal de la família, hem anat a passar-hi tres dies.

Dimarts 5:

Sortim de casa a les 7 del matí. Marxem d'hora per aprofitar al màxim el dia al Delta. Finalment, ens decantem per anar-hi per autopista ja que sent un dia d'entre setmana per altres carreteres haguéssim trobat molt trànsit.

Agafem l'autopista i després de fer una parada per menjar alguna cosa a una de les àrees de servei properes a Tarragona, cap el voltant de les 10 ens plantem al bell mig del Delta, a Deltebre, on tenim el nostre hotel: Delta Hotel. No ens hi aturem encara, però, i ens arribem a la zona del Garxal, des d'on es pot contemplar la desembocadura de l'Ebre. En aquest punt el riu té un cabal imponent!

El riu Ebre al seu pas per la zona del Garxal

Camps d'arròs, encara verds

Desembocadura de l'Ebre

La calor a aquesta hora ja comença a apretar i per posar-hi remei anem a fer un bany a Riumar, una de les urbanitzacions a davant de la platja, prop d'on dinem i on ens anem familiaritzant, també, amb algunes paraules típiques d'aquesta zona, com Xampú, que vol dir una Clara (beguda).

Ara si, de nou anem cap a Deltebre, cap a l'hotel. Aprofitem per instal·lar-nos a l'habitació i anar a fer un bany a la piscina ara que no hi ha ningú. Aquesta refrescada va d'allò més bé, ja que a quarts de 6 ens equipem bé per anar a la Punta del Fangar. És possiblement una de les zones més boniques del Delta, tot i que no s'hi pot accedir en cotxe. Cal deixar-lo a la platja de la Marquesa i des d'aquí començar una caminada de dues hores (una per anar i l'altra per tornar) per la platja fins arribar al capdamunt de tot, al Far del Fangar. El paisatge és impressionant: quilòmetres i quilòmetres d'aigua i dunes de sorra verges.

Dunes de sorra

Dunes a la Punta del Garxal

Far del Fangar

Primer pla del Far

Quan arribem al cotxe el sol es comença a amagar i apareixen els primers mosquits. Per sort, ja anem cap a Deltebre i, després d'una bona dutxa, sopem a l'hotel.

Dimecres 6:

Avui tenim un dia força complet. Travessem el riu cap a Sant Jaume d'Enveja i ens dirigim cap a la Platja dels Eucaliptus, una de les platges de la zona. Verge, com la majoria d'aquí.

Platja dels Eucaliptus

A prop, hi ha la Platja del Trabucador, coneguda també com la barra del Trabucador, una barra de sorra amb mar a banda i banda, on es pot accedir amb cotxe. També podem observar alguns ocells a la Tancada, una de les basses del Delta.

Platja del Trabucador

La Tancada

Seguidament, ens dirigim cap a Poblenou del Delta, un poble petit i molt encantador de cases blanques. Destaca el seu campanar i els seus carrers plens de palmeres. Aquí al Delta, malgrat hi hagi turisme, aquest queda molt repartit i no s'acostumen a trobar masificacions de gent a enlloc.

Poblenou del Delta

Panoràmica del poble

Seguim fins a Sant Carles de la Ràpita, un dels pobles més grans. Ens hem arribat fins aquí ja que fa dies vam fer una reserva per dinar al Xiringuito de la Costa, un restaurant ubicat al mig del mar on només es pot accedir en barca. Així doncs, deixem el cotxe al port de Sant Carles i a les 13h agafem la barca que en 25 minuts i per 6€ et porta i et recull al xiringuito.

El lloc és molt maco i hi ha vistes de tota la Badia dels Alfacs. També hi ha gronxadors, hamaques... i es pot arribar caminant fins a la platja del Trabucador ja que l'aigua arriba als genolls. Per tant, a part de menjar-hi, és un bon lloc per passar una bona estona.

Sortint de Sant Carles de la Ràpita amb la barca

Xiringuito de la Costa

La zona d'oci del xiringuito

Vista del xiringuito des de l'aigua

Badia dels Alfacs

Després de dinar i de passar una estona per la zona, tornem cap a Sant Carles i agafem el cotxe per anar a la Caseta de Fusta, des d'on es pot contemplar l'Encanyissada, la bassa més gran del Delta. Amb l'ajuda dels prismàtics aconseguim veure alguns ocells i flamencs! També aprofitem per comprar algun dels productes típics de la zona, com l'arròs.

L'Encanyissada

Barraca típica del Delta

Així acabem aquest dia tant complet. Ara ens dirigim cap a l'hotel a sopar i a descansar, ja que demà tornem cap a casa.

Dijous 7:

Últim dia al Delta. Aquests dos dies passats hem visitat els llocs més coneguts i emblemàtics de la zona i, com que el temps ha acompanyat, hem pogut veure tot el que ens haviem proposat. Així doncs, per anar desfent camí, anem cap a l'Ametlla de Mar on aprofitem per descansar una mica a la platja. Més concretament, anem a Cala Forn, catalogada com una de les més maques de la zona. Està molt ben equipada i aprofitem per dinar-hi ja que a mitja tarda tornem cap a casa.

Cala Forn

Cap a les 5 agafem l'autopista i tornem cap a casa després de fer una parada per berenar a l'àrea de servei del Penedès.

Han estat tres dies intensos on hem tingut temps per tot, per fer turisme, descansar i gaudir del paisatge tant especial que ofereix el Delta de l'Ebre.