18.8.16

Carcassonne. 1r dia

Dilluns 15 d'agost de 2016:

Avui marxem cap a Carcassonne. A les 7 sortim d'Osona direcció Figueres, on agafem l'autopista per anar cap a França. Malgrat els elevats preus dels peatges, ens decantem per aquesta opció amb l'objectiu d'escurçar l'estona de cotxe i així aprofitar el màxim el dia al nostre destí.

Poc abans d'arribar a Perpinyà, ens aturem a l'àrea de servei Le Village Catalane, una àrea de servei molt ben equipada, on aprofitem per fer un bon cafetó i estirar una mica les cames ja que fa gairebé dues hores que conduïm.

Seguidament continuem, ara sí, cap a Carcassonne, on arribem a quarts d'11. El primer que fem és passar per l'hotel, situat just a davant de les muralles i de la porta principal de La Cité. Tot i que encara no podem entrar a l'habitació, sí que podem deixar el cotxe al seu aparcament.

Vistes des de l'hotel

No ens ho pensem dues vegades i anem a fer una primera visita a La Cité, entrant per la Porta de Narbona, la principal. Passejar-se pels seus carrers interiors és com fer un viatge a l'època medieval. Tot té molt d'encant i a aquesta hora encara no hi ha grans aglomeracions de gent. Està ple de botiguetes de souvenirs, de productes típics de la zona i de bars i restaurants.

Porta de Narbona

Veiem el pou gran i el pou petit, els pous que alimentaven d'aigua la ciutat; la plaça Marcou, la principal de La Cité; i també fem una volta per les llises, l'espai que separa les dues muralles de la ciutat. Tot és espectacular i sorprèn com de molt ben conservat es troba tot.

Interior de La Cité

Pou petit
Pou gros

Plaça Marcou

Les llises

A aquesta hora les terrasses dels restaurants es comencen a omplir, i com que hem esmorzat d'hora i tenim gana, busquem lloc per dinar. Tot i que hi ha locals on els preus són una mica elevats, també n'hi ha molts d'altres que ofereixen menús a molt bon preu. Així doncs, després de mirar una mica, decidim anar a fer un menú per 12,50€ i aprofitem per tastar la Cassoulet, el plat típic de la zona.

Després de dinar anem a visitar la basílica de Saint-Nazaire, a dins la muralla mateix, i a continuació passem per l'hotel a desfer la maleta. Abans, però, anem a l'oficina de turisme (situada just al costat de la porta de Narbona) per aconseguir un mapa turístic de la zona.

Saint-Nazaire

Sant-Nazaire

Oficina de turisme

Més tard, sortim a donar una volta pel centre de la ciutat nova, coneguda com la Bastida de Saint Louis. Comencem creuant el Pont Vieux (el pont vell), des d'on hi ha una de les vistes més espectaculars del castell i la muralla, i continuem tot trobant la porta dels Jacobins, la plaça Carnot i la seva font de Neptú, una plaça molt maca i tranquil·la.

Pont Vieux, el pont vell

Pont Vieux

Centre de Carcassonne

Font de Neptú

Plaça Carnot

Continuem carrer amunt, un carrer peatonal ple de botigues, fins a arribar al Canal du Midi i el seu port. Antigament, era un canal que connectava l'oceà Atlàntic amb el mar Mediterrani i servia per a transportar mercaderies i persones. Avui en dia, és un punt turístic més per als aficionats a la navegació. És molt bonic de veure i sorprenent pel seu sistema de rencluses.

Canal du Midi al seu pas per Carcassonne

L'enclusa

Obertura de l'enclusa

Canal du Midi

Després de contemplar-lo una estona, decidim tornar cap a La Cité. Ara el temps és una mica inestable i cau alguna gota. Per sort, dura ben poc i acabem el dia sopant a la seva plaça principal, la plaça Marcou, plena de restaurants. L'ambient és d'allò més agradable!

A França s'acostuma a menjar aviat i, com que després de sopar encara és d'hora, aprofitem per fer una volta per les muralles. A aquesta hora La Cité està d'allò més tranquil·la. Aprofitem, també, per anar a veure la Porta d'Aude, una de les seves entrades secundàries. Il·luminada és d'alló més maca!

Porta d'Aude

Vistes de la muralla

Les llises de nit

Avui és 15 d'agost i, per tant, és dia festiu. A les 21:00 comença una processó que comença a baix a la ciutat i puja fins a La Cité, més concretament a la catedral. Tenim la sort de veure-la en aquest últim punt.

La processó

Es va fent tard i decidim anar cap a l'hotel a descansar. Ens hem llevat aviat i el cansament de tot el dia comença a passar factura. Demà continuarem visitant Carcassonne i els seus voltants.