28.8.16

Cabanes als arbres. Una nit diferent

22 i 23 d'agost de 2016:

Esperàvem aquests dos dies amb moltes ganes. Fa uns quants mesos havíem fet la reserva per passar una nit a una de les cabanes de Sant Hilari Sacalm, conegudes com les Cabanes als Arbres. Cal reservar amb força antel·lació, especialment si es vol fer la reserva en cap de setmana, ja que sempre està molt ple.

Després de dinar, doncs, marxem cap a les afores de Sant Hilari Sacalm, on hi ha les cabanes. Arribem a les 4, l'hora a partir de la qual es fa l'entrega de claus. Aparquem al seu aparcament i ens dirigim a la Masia la Vileta, on hi ha la recepció i altres serveis. Un cop allà ens ensenyen les instal·lacions de la masia i omplim un document comforme acceptem seguir les normes de les cabanes. També ens demanen què voldrem l'endemà per esmorzar i si voldrem sopar a la cabana o a la masia.

Masia la Vileta

Interior de la masia

A continuació, ens fan l'entrega de la clau i del kit de supervivència. Consisteix en un cistell en el qual hi ha un mapa, dues llanternes frontals, uns llargavistes, un encenador per a espelmes, un walkie-talkie i la clau de la nostra cabana.

La clau de la cabana, d'allò més curiosa

No ens ho pensem dues vegades, recollim les maletes al cotxe i comencem el nostre camí per trobar l'Oreneta, la nostra cabana. Aquesta, està situada a 10-12 minuts caminant de la masia i s'hi arriba per camins de bosc, alguns més ben arreglats i d'altres més estrets i amb desnivell. Important no portar maleta de rodes i anar ben equipat amb sabates per caminar!

Indicadors per trobar la cabana

Passada aquesta estona, per fi arribem! Quines ganes de pujar-hi! Lliguem les maletes a la politja, pugem per l'escala de fusta, obrim la porteta i ja som a la terrassa de la cabana. Pugem les maletes amb la politja i entrem a dins! És fantàstica!

Accés a la cabana

Interior de la cabana

Interior

Estufa

No hi ha llum, sinó espelmes i una estufa. Tampoc hi ha aigua corrent, però es disposa d'una gerra amb aigua i una petita pica. El WC és biodegradable i es recicla en forma de compostatge. Tot és d'allò més curiós! Per a la resta de serveis (dutxes, bar...) es pot fer servir la masia. També tenim un petit llibret en el qual hi ha detallat el funcionament de tot, per si tenim algun dubte.

Decidim passar la resta de tarda a la cabana i cap el vespre baixem a la masia. A les 9 comença el sopar, que hem decidit fer-lo a la masia ja que ens semblava més complet. Un menjar molt casolà i d'allò més bo!

Passades les 11 toca tornar cap a la cabana. Evidentment, al mig del bosc no hi ha llum, només a fora el jardí de la masia. Així doncs, toca equipar-se amb els frontals i els jerseis (estem gairebé a 1.000m d'altura i el canvi de temperatura és evident) i endinsar-nos a la foscor del bosc.

Un cop a la cabana encenem les espelmes, que ens donen la llum que necessitem i que donen, també, un toc d'allò més especial a la cabana. Una bona manera d'acabar el dia!
_________________

L'endemà...

La primera llum del dia comença a treure el nas darrere les muntanyes i es filta dins la cabana. Quina sortida de sol més bonica!

A les 9 en punt ja tenim el nostre esmorzar que penja de la politja de la cabana. Quina gana! El pugem cap a dalt i parem taula. És un esmorzar d'allò més complet. Cafè amb llet, suc de taronja natural, pa i embotit, iogurt natural amb cereals, croissant, melmelades... Tot pensat per tal que no es refredi.

Sortida de sol

L'esmorzar penjant de la politja

L'esmorzar

Detall de l'esmorzar

Fem una bona sobretaula i acabem d'aprofitar les últimes hores a la cabana. Quina pau i tranquil·litat que hi ha! També deixem unes paraules al llibre de visites que hi ha a la cabana.

A la una toca marxar. Seguim el mateix procés que ahir i, lligant les maletes a la politja, les fem baixar de la cabana. Desfem camí fins a la masia i decidim quedar-nos a dinar allà. Tot i que la cabana s'ha de deixar a la una, es pot disposar de les instal·lacions de la masia fins que es desitji. Així doncs, com que fa una estona hem encarregat el dinar des de la cabana a través del walkie-talkie, ja ens el tenen preparat i dinem a fora el jardí. Consisteix en un eco-picnic amb amanida, un panini, fruita i beguda. Molt bo, per cert.

A la tarda ens quedem una estona a la piscina. Amb l'emoció d'estar a la cabana encara no hi havíem anat.

La piscina de la Vileta

Ja diuen que tot lo bo s'acaba, i la nostra petita estada a la cabana també. És una experiència totalment recomanable. Deixem a banda la redacció dels petits detalls per a que cadascú, si li ve de gust, els vagi descobrint durant la seva estada.