19.8.16

Carcassonne i Mirepoix. 2n dia

Dimarts 16 d'agost de 2016:

Comencem el dia amb un bon esmorzar. Cap a les 9 ja som a dins La Cité per anar a visitar l'interior del castell i les muralles. Hem esperat fins avui ja que ens havien recomenat visitar-lo a primera hora del matí per evitar les cues. Ha estat un encert, ja que a les 10 obren portes i entrem sense esperes. Poc després la cua ja és considerable.

L'entrada per a ciutadants de la Unió Europea d'entre 18 i 25 anys és gratuïta, així que entrem sense haver de pagar. Decidim, però, llogar dues audioguies en català (3€ cadascuna) per poder anar seguint la història del castell. La visita és força completa, amb un petit vídeo i la visita a les torres, patis interiors i part de les muralles. Totalment recomanable.

Entrada al castell

Un dels patis interiors

Part de les muralles

Interior de fusta

Les cues de gent a l'entrada

Vista del castell

Sortint, decidim deixar Carcassonne durant unes hores. La ciutat, especialment La Cité, és espectacular, però també és petita i en un dia es pot visitar pràcticament tota. Per això, és un destí ideal per una escapada de cap de setmana.

Aprofitant que estem per aquesta regió, doncs, no volem deixar perdre la oportunitat de veure els seus voltants. Havíem llegit que Mirepoix és un poble realment encantador i uns coneguts ens l'havien recomanat molt, així que a quarts de 12 agafem el cotxe i ens dirigim cap allà.

És un poble petit, a 50km al sud oest de Carcassonne, i el paisatge fins allà és molt bonic. Tot és pla, ple de vinyes i camps de girasols, cosa que fa que els 45 minuts de camí es facin molt més curts del que realment són.

De camí a Mirepoix

Deixem el cotxe en un dels seus carrers i quan arribem a la plaça quedem meravellats. Ha estat molt bona decisió venir fins aquí. La Place des Couverts, de porticons, és impressionant. Està rodejada de cases de colors, amb bigues de fusta antigues i plena de petits bars i restaurants amb terrasses a fora.

La plaça, amb la catedral a darrere

Ajuntament de Mirepoix

Detall de les cases

Algunes cases de la plaça

Detall de les bigues de fusta

La plaça

Comença a ser hora de dinar, i no dubtem a fer-ho en una d'aquestes terrasses, que ofereixen menús i plats a molt bon preu. Nosaltres ens decantem per unes galettes, fan molt bona pinta i amb la calor que fa avui ja tenim ganes d'asseure'ns i prendre alguna cosa. Aquests dies hi ha onada de calor aquí al sud de França i, especialment avui, la calor apreta molt.

A la tarda, després de dinar, visitem la catedral de Saint Maurice, que és la segona més ampla d'Europa, molt maca de veure i situada just al costat de la plaça.

Interior de la catedral

Detall de la catedral

Cap a quarts de 5 tornem a posar rumb cap a Carcassonne. El bonic paisatge ens acompanya de nou, passant per pobles com FanjeauxLa Force i Montréal, nuclis molt petits.

Quan arribem, passem per l'hotel a descansar una estona i, seguidament, sortim a fer l'últim sopar a La Cité. Aquesta vegada ens decantem pel restaurant Adelaïde, del qual n'havíem llegit molt bones crítiques per la seva relació qualitat - preu. Està just davant les torres del castell, i les seves vistes són d'allò més maques mentre el sol es va ponent.

Restaurant Adelaide

Posta de sol des del restaurant

Avui no estem tan cansats com ahir i abans de tornar cap a l'hotel ens acostem de nou al Pont Vieux. Com havíem dit, té una de les vistes més espectaculars de La Cité, així que anem cap allà per veure-la il·luminada. A més, hi ha lluna plena, cosa que ho fa encara més especial. Com nosaltres, hi ha molta gent fotografiant aquest moment.

La Cité des del Pont Vieux

Tornem cap a l'hotel i decidim prendre una copeta a la seva terrassa, que ofereix vistes a la muralla il·luminada. És una bona manera d'acabar aquesta última nit a la ciutat de Carcassonne. Demà tocarà fer el viatge de tornada cap a casa. Abans, però, farem alguna parada pel camí.