7.3.20

Japó, tretzè dia: Tokio

Dimecres 13 d'agost

Últim dia que ens despertem a Japó, aquesta matinada surt l'avió de retorn a Barcelona, han estat uns dies intensos i estem cansats, però encara ens queden forces i molt per visitar.
Al matí ens dirigim al barri de Shinjuku, un dels més famosos de la ciutat, és la zona de moda per sortir a la nit (locals de karaoke, bars...), de fet al passar-hi a primera hora del matí encara podem veure les restes de l'ambient de la nit anterior.

Shinjuku

Shunjuku, amb Gotzilla de fons sortint dalt d'un edifici

Buscant fugir de la calor del migdia, anem al parc Yoyogi, on passegem pel santuari sintoísta Meiji-Jingu, santuari dedicat als esperits dels antics emperadors de Japó, Meiji i Shoken. L'edifici original va ser destruït pels bombardejos de la segons guerra mundial, aquest és una reconstrucció.

Accés al parc de Yoyogi

Santuari de Meiji

Detall del santuari de Meiji

Després de dinar anem al barri de Asakusa, un dels barris més tradicionals de Tokio, i ens acostem al temple de Senso-ji, famós pel farol gegant penjat de la seva porta Kaminarimon. Aquest és un dels temples més antics i visitats de la ciutat, es una zona pena de carrers petits amb parades de menjar i de records.

Temple Senso-ji

Porta Kaminarimon
Edifici curiós del barri d'Asakusa

Des d'aquí també podem veure un dels nous atractius turístics de la ciutat, la torre Tokio Skytree, de 634 metres. És la nova torre de telecomunicacions de la ciutat, que també té un mirador.

Tokyo Skytree

Tokio Skytree

Cap al vespre és hora d'acomiadar-nos de la ciutat, després de recuperar l'equipatge anem cap a l'estació de Tokio, amb el JRpass ens entra el trajecte amb el Tokio Monorail, que en uns 20 minuts ens deixa a la terminal internacional de l'aeroport de Haneda.
A les 00:30 surt el nostre vol direcció Barcelona - prèvia connexió a Dubai - on arribem el dia 15 d'agost al migdia.
Aquí acaba la nostra aventura per Japó, un país meravellós i ple de contrasts, hem vist ciutats bullicioses i pobles amb encant i hem descobert la cultura japonesa. Una experiència que s'ha de viure!