10.8.22

Bretanya francesa: 2a etapa

Dijous 28 de juliol de 2022:

Ens llevem aviat i esmorzem amb les vistes privilegiades del Mont Saint-Michel que tenim a l'hotel. Tot seguit, agafem el bus gratuït que ens apropa a l'exterior de les muralles de l'illot. Tot caminant ens arribem fins el seu punt més elevat, on es troba l'entrada a la basílica. Nosaltres ja fa dies que vam comprar els tiquets per Internet per evitar cues (11€/persona). Un cop a dins, agafem una audioguia i comencem la visita.

Aquí es poden observar les diferents estances, el claustre, els jardins... l'audioguia ajuda molt per situar-se en aquella època i saber més sobre la història d'aquest lloc tan majestuós.

Esmorzar a l'hotel

Interior del Mont Saint-Michel a primera hora

Vistes des de les muralles

Claustre de la basílica

Interior de la basílica

Una de les sales de la basílica

Cap a les 11 acabem la visita i, amb el bus, tornem cap a l'hotel a recollir el cotxe. Deixem el Mont Saint-Michel enrere i anem cap a Dol de Bretagne. Aquest no és un poble massa turístic, però ens agafa de pas abans d'arribar a la següent parada. S'acosta l'hora de dinar i decidim tastar un dels plats més típics d'aquesta zona: els musclos amb patates fregides.

Musclos amb patates

Dol de Bretagne

Les cases de Dol de Bretagne

Després fem una visita breu al poble i anem fins a Saint Malo. És una localitat gran de la costa, amb platges i una zona emmurallada. De fet, aquesta part és la zona més turística. Seguint les recomanacions que vam trobar, deixem el cotxe a l'aparcament Feval P14. Per un preu de 3,50€ pots deixar el cotxe tot el dia i agafar el bus de forma gratuïta que et deixa just davant les muralles. És una bona opció per evitar el preu d'alguns aparcaments més cèntrics, que són força més cars.

Un cop davant les muralles, just davant de la zona del port, travessem una de les seves portes d'entrada. Els seus carrers interiors són plens de botiguetes, de restaurants, de músics tocant... Hi ha molt ambient.

Entrada a la zona emmurallada

Casc antic

Castell de Saint Malo

També ens acostem a la zona de les muralles situades davant el mar. Aquí, es poden recórrer les muralles mentre es contemplen les vistes cap el mar. Tot i que aquí la Bretanya la temperatura difícilment supera els 24/25 graus i l'aire és més aviat fred, els locals semblen no tenir massa problemes per banyar-se a les seves platges.

Una de les platges més famoses

Piscina natural

Platja de davant les muralles

Després de recórrer els seus carrerons i els seus diferents racons, ens dirigim cap a Dinan, on dormirem avui. Passem per la casa on ens allotgem a descarregar les maletes, i amb el cotxe ens apropem al centre. Quan hi arribem ens sorprèn molt positivament. Possiblement és el poble més bonic que hem vist fins ara a la Bretanya. Tot el centre està ple de les típiques cases d'entremat de mil i un colors diferents. És tota una experiència deixar-se perdre pels seus carrers!

Una de les cases més impressionants de Dinan

Com que es va acostant l'hora de sopar, decidim fer-ho en una de les seves places principals i, seguidament, tot baixant per un carrer ple de cases antigues, ens arribem fins al seu petit port, molt bonic a aquestes hores del capvespre.

El petit port de Dinan

La zona del port

D'aquesta manera acabem aquest segon dia per la Bretanya. Demà ens esperem més quilòmetres per continuar descobrint aquesta zona.