11.8.22

Bretanya francesa: 4a etapa

Dissabte 30 de juliol de 2022:

Avui deixem el nord de la Bretanya i ens dirigim cap el sud. Després d'una estona de cotxe, arribem al poble de Locronan. Per visitar-lo, cal aparcar en un dels aparcaments habilitats al voltant del poble (4€), ja que no s'accedeix a ell amb cotxe. És totalment peatonal. Es tracta d'un poble petit, fet tot de pedra, on destaca sobretot la seva plaça principal.

Una de les coses que ens agrada d'aquesta zona de França és que gairebé tots els aparcaments accepten el pagament amb targeta, fins i tot aquells que no disposen de màquines i que únicament hi ha una persona amb un datàfon voltant per allà. A més, a gairebé tots els aparcaments hi ha lavabos públics i, la veritat, és que estan força bé.

L'església de Locronan

La seva plaça principal

El centre del petit poble

El poble, des de les afores

La següent parada, molt a prop d'aquí, és a Quimper. A diferència de l'anterior poble, aquesta és una localitat molt gran. Quan hi arribem en cotxe no hi trobem massa encant. De fet, és una ciutat força freda, i és que la part bonica i antiga és la que es troba dins les muralles. Aquí tot canvia: carrers adoquinats, cases d'entremat, petites botigues...

És una ciutat on t'hi podries passar el dia. Després de voltar una mica, dedicim quedar-nos a dinar aquí. A més, és dissabte i, per tant, hi ha molt ambient.

El casc antic de Quimper

Una de les seves places

Un dels carrers prop de la catedral

La catedral de Quimper

Durant aquests dies per la Bretanya ens ha anat acompanyant un temps molt semblant. Al matí, temperatures d'uns 18-20 graus, i cap el migdia el termòmetre puja fins els 24-25 graus. Tan bon punt el cel pot estar cobert de núvols, com pot haver-hi un cel radiant. Segons ens diuen, aquest és el temps habitual a l'estiu. La veritat és que és d'agrair, ja que per voltar i fer turisme és el més adequat.

Cap a mitja tarda anem a Concarneau. Aquí és on dormim. La part més visitada és la Ville Close, un illot emmurallat situat davant de la zona del port. Quan arribem al poble, passem per la casa a deixar les maletes i amb el cotxe ens acostem al centre.

Ens dirigim cap a la zona emmurallada. Aquí aprofitem per donar una volta per les seves botiguetes. No és una zona molt gran, així que quan s'acosta l'hora de sopar, anem a fer una de les típiques galettes, acompanyada de sidra, un dels altres productes estrella de la zona.

La zona emmurallada de Concarneau

L'accés a la zona emmurallada

L'interior de la Ville Close

El port de Concarneau

Després de sopar tornem cap a la casa. Demà continuarem pel sud fent ruta. Ens queden dos dies a la Bretanya abans de desfer camí i tornar cap a casa.